La primera jornada d'Aena a borsa va acabar amb rendibilitats del 20%. Les accions van començar el camí al parquet madrileny amb un preu de 58 euros, que de seguida va pujar un 12%, fins als 65. La línia va seguir ascendent durant tota la sessió, i va acabar el seu primer dia a borsa amb un preu superior als 70 euros per acció. En total, es va posar a la venda el 49% del capital de l'empresa. L'altre 51% continuarà en mans de l'Estat. En canvi, la bona rebuda a les accions d'Aena no es va traslladar a l'Ibex 35, que ahir va perdre un 1,29% i es va quedar en els 10.364 punts. Només dos valors van esquivar el vermell, IAG, que ha pujat un 2,94%, i Jazztel, que va acabar pla.

El procés

La major privatització europea dels últims tres anys ha de permetre ingressar a les arques públiques més de 4.263 milions d'euros per la venda del 49% de l'operador dels aeroports espanyols. La venda parcial d'Aena suposa la primera privatització a l'Estat des de la d'Endesa, el 1998. El gruix de la col·locació s'havia concentrat en grans inversors. Inicialment, es preveia que hi aniria a parar el 90 per cent de l'oferta, un 46,45% del capital. Finalment, Aena ha ampliat el paquet fins al 94,29%, després que dos dels tres accionistes que havien de conformar un nucli dur a la companyia s'hagin fet enrere. D'Alba, Ferrovial i el fons britànic TCI, només l'últim ha comprat un paquet significatiu d'accions. En el tram minorista, abans de la sortida a borsa, la demanda també havia superat en prop de cinc vegades l'oferta i hi va haver peticions per 18,5 milions d'accions, davant dels 3,81 disponibles.