Ficosa i la multinacional Panasonic tancaran abans de l'estiu l'aliança per la qual la firma japonesa es quedarà amb el 49% del grup espanyol i presentaran al setembre les quatre línies de nous productes que llançaran i en els quals es treballa ja a la planta de Viladecavalls (Vallès Occidental). L'operació no està encara tancada, però el fabricant de sistemes i components d'automoció preveu que la rúbrica final de l'acord es posi en les pròximes setmanes, moment en el qual es coneixerà la injecció econòmica de Panasonic, que algunes fonts xifren en més de cent milions d'euros.

Des de fa ja setmanes, personal de Panasonic treballa al costat de la plantilla de Ficosa a Viladecavalls en els primers productes que veuran la llum fruit de l'aliança empresarial. El conseller delegat de Ficosa, Xavier Pujol, explica que els dos socis concentren els seus esforços a desenvolupar productes en l'àmbit de la seguretat activa (retrovisors avançats), la reducció de les emissions de CO2 i el cotxe elèctric i els sistemes de comunicació.

Les dues empreses integraran el seu coneixement en tecnologia de la imatge i combinaran les destreses de la companyia japonesa amb l'experiència i tecnologia de miralls per a automoció de l'espanyola, accelerant així el llançament de la tecnologia avançada del sistema de mirall electrònic.

Pujol creu que l'entrada de Panasonic impulsarà el negoci tradicional (camps de visió i retrovisors) a Europa i Amèrica, on preveu creixements del 3,5%, així com la Xina, el tercer mercat més important per a la multinacional catalana, on es mantindria l'actual creixement a dos dígits.

La previsió de creixement dels nous productes vinculats a la innovació a Europa, mercat geogràfic en què es començaran a llançar, és també de dos dígits. Per la seva banda, Ficosa va facturar 925 milions el 2013 i va millorar aquests resultats el 2014 amb una xifra que encara no s'ha fet pública.