El grup mexicà Bimbo ha signat un preacord amb el fons de capital risc nord-americà Oaktree per comprar-li el 100% de Panrico, de manera que Bimbo es convertirà en el líder a Espanya del negoci del pa de motlle i la brioixeria. Fonts coneixedores del pacte van confirmar l'operació, que ahir avançava el diari econòmic Expansión destacant que la companyia resultant facturarà prop de 700 milions d'euros i operarà amb marques líders com Bollycao, Silueta, Martínez, Bimbo, Donuts i Ortiz. El preacord es va signar divendres i l'empresa Panrico ja va comunicar la notícia als treballadors aquest mateix dissabte, segons els representants sindicals de CCOO.

Les fonts consultades van avisar, però, que poden passar uns "quatre o sis mesos" fins que es tanqui l'operació, ja que Bimbo ha de revisar primer l'operativa i els estats financers de Panrico i rebre les corresponents autoritzacions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), entre alguns altres condicionants.

Bimbo adquireix Panrico lliure de deute després de la reestructuració efectuada per Oaktree, que també ha assumit en els últims anys el desgast generat per l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que va dur a terme el 2013.

Tot i perdre 5,5 milions el 2014, Panrico ha aconseguit reduir substancialment els seus números vermells, atès que el 2013 va perdre 80 milions. Per enguany, la previsió de la companyia és tornar a beneficis i aconseguir un resultat brut d'explotació o Ebitda de 20 milions.

En virtut del pacte, Bimbo mantindrà els 2.000 treballadors de Panrico, comprarà les seves marques i es quedarà amb les seves nou fàbriques a Espanya i Portugal.

Segons precisava Expansión, per facilitar que l'operació sigui aprovada per la CNMC, s'ha pactat excloure de la transacció el negoci de venda de pa de motlle amb la marca Panrico tant a Espanya com a Portugal. Les fonts consultades van destacar la solidesa de Bimbo i la seva aposta pel llarg termini i ressaltar que l'acord serà "bo per a tothom".

Els representants sindicals esperen que aquesta operació es faci respectant els llocs de treball de la companyia i dimarts de la setmana vinent es reuniran a Madrid per analitzar la nova situació.

Bimbo controla ara una quota de mercat en valor del 40,8% en pa i, amb Panrico, elevaria la xifra al 49,3%, mentre que en brioixeria el nou grup passarà a controlar una quota de mercat en valor del 20%, en competència amb fabricants espanyols com Dulcesol i Adam Foods, una de les dues empreses fruit de l'escissió de Nutrexpa.

Precisament, Bimbo acaba d'invertir 50 milions a construir a Azuqueca de Henares (Guadalajara) la major panificadora d'Europa.