El nombre de persones que compra per internet no para de créixer, gràcies les noves tecnologies, com els smartphones. El principal avantatge és que pots adquirir qualsevol producte a qualsevol lloc i moment del dia. Només fa falta tenir connexió a internet, requisit molt assequible avui en dia. L’inconvenient, però, són els terminis d’entrega, que solen rondar els dos o tres dies i, per tant, limiten l’oferta de productes que es poden adquirir. Precisament aquí és on vol arribar l’aplicació mòbil Unplis, creada per en Josep Casas i l’Esteban Humet, de 32 anys, que es van conèixer estudiant un màster a l’escola de negocis IESE. La plataforma disposa d’un catàleg amb diversos comerços de proximitat i franquícies, i entrega els productes en 60 minuts.

Aquest límit de temps és perquè «l’objectiu és poder oferir un servei 24h a tothom qui tingui un imprevist», explica Casas, el cap d’operacions. El funcionament d’Unplis es basa en tres senzills passos. Primer, un cop descarregada l’aplicació, l’usuari tria un comerç de la llista i selecciona els productes que vol. La plataforma compta amb acords amb uns 30 comerços de proximitat -com la Floristeria Navarro o el Forn Turris- i franquícies. A més, Unplis també té contacte amb restaurants com La Tagliatella, el Viena o McDonald’s. Tot plegat es tradueix en més de 50.000 productes organitzats en sis categories: alimentació, begudes alcohòliques, parafarmàcia, menjar preparat, drogueria i material d’oficina. Aleshores, el client indica l’hora i lloc d’entrega de la compra. i, finalment, un pliser -com es coneixen els repartidors de l’empresa- realitza la compra i la porta a la ubicació seleccionada.

Després que l’empresa de transport Uber, que posa en contacte passatgers i conductors privats, hagi estat al punt de mira perquè els seus treballadors no disposen d’una llicència de taxi per exercir l’activitat, en Josep Casas assegura que «volen aprendre dels errors». És per això que controlen que els plisers compleixen els requisits que marca l’Estat: ser ­autònoms i tenir el cotxe assegurat.

El cost del servei d’Unplis va dels 3 als 7 euros en funció de la compra i dels comerços, a més de l’import de la comanda. Aquesta és la font de finançament d’Unplis, ja que les empreses no han de pagar res per formar part del catàleg. «Volem que qualsevol comerç pugui formar-ne part. Ho volem democratitzar», assenyala Casas.

L’aplicació es va posar en marxa fa un mes i mig i es realitzen una desena de serveis per dia. L’àrea d’activitat es concentra a Barcelona i part de l’Hospitalet de Llobregat, però els resultats d’agost han estat molt positius, ja que «la ciutat se sol buidar, però tot i així hi ha hagut bastanta demanda» i l’objectiu és expandir el negoci a Madrid a l’octubre. D’altra banda, el 2016 es vol obrir mercat a altres ciutats importants de l’Estat com Saragossa o València, així com ampliar l’oferta de Catalunya a Sant Cugat, Sabadell o Girona.