El grup xinès Bright Food ha tancat definitivament la compra de Miquel Alimentació per un import de 110 milions d'euros. La nova propietat de Miquel Alimentació queda estructurada amb un 72% de les accions en mans de Bright Food, un 18% que controlarà el grup DHT i el 10% restant que estarà en mans de JIC Investment. Ge Junjie, vicepresident del grup Bright Food, ha manifestat que aquest dijous mateix es començarà a treballar en un pla estratègic internacional a tres anys i ha assegurat el manteniment de la seu social de l'empresa a Vilamalla (Alt Empordà) i que es mantindrà tot l'equip directiu actual. Junjie ha assenyalat que es complirà amb la previsió de facturar 1.024 milions d'euros aquest any.

Ge Junjie ha explicat que Miquel Alimentació ha deixat de ser una empresa local per passar a ser un grup internacional. El que no deixarà el grup fins ara de la família Miquel Ballart és la marca Miquel Alimentació Grup que serà l'ensenya per seguir consolidant-se en el mercat espanyol i per implantar-se internacionalment.

Junjie ha explicat davant la família Miquel Ballart, directius de Bright Food, proveïdors i empreses que treballen amb Miquel Alimentació que les 14.000 referències de marques que distribueix el grup d'alimentació s'intentarà que es puguin comercialitzar en el mercat xinès, cosa que és una oportunitat per a les empreses proveïdores actuals de Miquel Alimentació.

Després de l'acte de traspàs de la propietat, Ramon Miquel Ballart, fins ara president de Miquel Alimentació, i Ge Junjie, s'han repartit objectes de regal, en una cerimònia molt marcada per la tradició xinesa.

L'adquisició de Miquel Alimentació per part del grup Bright Food s'ha formalitzat a través de la filial SSCW, el major grup franquiciador i distribuïdor de marques alimentàries a la Xina, amb més de 100.000 punts de venda.

Amb aquesta adquisició, el grup xinès comença la construcció d'una plataforma europea global de subministrament i distribució.

Junjie ha assegurat que la seu social de l'empresa Miquel Alimentació es seguirà mantenint a Vilamalla (Alt Empordà) i que també es mantindrà tot l'equip directiu actual de la companyia encapçalat per Pere Laymon, actual director general del grup.

El pla estratègic que es vol començar a redactar aquest dijous es desplegarà sobre tres eixos prioritaris. D'una banda consolidar la marca Miquel Alimentació a l'estar espanyol, ampliar el punts de negoci arreu de la Unió Europea i iniciar la distribució de productes de Miquel Alimentació pel mercat xinès.

Junjie no ha informat de la previsió d'inversió per desplegar aquest pla estratègic a tres anys. El vicepresident de Bright Food ha reconegut que arribar a l'acte formal d'aquest dimecres han hagut de passar 18 mesos d'investigació comercial a l'estat espanyol i de negociacions.