L'escàndol de Volkswagen ha posat sota el punt de mira als vehicles «Euro 6», que prometen ?menys emissions. «Lamentablement, les proves científiques ens diuen que no anem pel bon camí», recalca Vicente Franco. Un exemple són «aquests núvols foscos que cobreixen les grans ciutats per culpa d'aquest òxid de nitrogen dels cotxes», un problema «que incideix sobre la salut de les persones en agreujar els problemes respiratoris», destaca.

La UE va anunciar al seu dia que per 2017 es obligarà a realitzar les proves de contaminants en carretera, no en laboratori, «però la indústria automobilística d'Europa s'hi oposa», assenyala Vicente Franco, que confia que amb aquest escàndol pot donar-se un impuls . Aclareix que «la culpa aquí no és únicament dels fabricants, sinó d'unes institucions europees que no s'han pres seriosament el problema», apuntant que «seria important que es creés una entitat similar a l'EPA americana». Les principals conseqüències, al marge de l'engany al consumidor, és «la més que probable caiguda de vendes al mercat de dièsel», tot i que creu que «els ciutadans seguiran comprant cotxes, però potser orientant-se als híbrids o elèctrics. Amb tot això, insisteix que «la dimensió del problema és gegantina, sens dubte el més gros que ha passat en dècades en el sector, i tot l'hem traslladat a les institucions que han de legislar i que són les que han d'exigir una solució tecnològica real i neta».