L'optimisme és generalitzat en el sector del comerç després del llarg cap de setmana de descomptes i rebaixes iniciat divendres passat amb el "Black Friday", l'èxit del qual els fa pressagiar el millor Nadal des del començament de la crisi.

El president de l'Associació Girona Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer, va explicar ahir que "el Black Friday, ha anat molt bé". "Ha estat un èxit. És el segon any que ens hem afegit a aquesta iniciativa i s'ha consolidat. Els comerciants estan contents". Noguer va afegir que aquest cap de setmana i la dinàmica de les últimes setmanes, "en les que el consumidor sembla que gasta amb una mica més d'alegria", fa preveure que "la campanya de Nadal serà millor que la de l'any passat".

http://www.idescat.cat/economia/inec?tc=3&id=0405&dt=201510

La perceptció de Noguer respecte al "Black Friday" és generalitzada en el conjunt del sector a l'Estat. L'associació multisectorial de fabricants i distribuïdors (Aecoc) va destacar el "gran volum" de vendes especialment en l'apartat de l'electrodomèstic.

La Confederació Espanyola del Comerç (CEC) va assenyalar després de tres temporades de "Black Friday" que aquest s'ha consolidat "formalment" com l'arrencada de la campanya de Nadal.

La resposta dels consumidors abans aquestes noves "rebaixes" ha estat per la CEC "molt positiva", amb un "cert efecte reclam" com a element afegit.

El comerç a Espanya, segons aquesta organització, "ha apostat fort" per portar aquesta campanya importada dels EUA a les nostres botigues. Els resultats, hores després d'aquest cap de setmana de rebaixes, és positiu en tots els àmbits relacionats amb el consum i les compres.

L'Associació Empresarial del Comerç Tèxtil i Complements destaca el "gran volum" d'establiments que s'han adherit a l'anomenat divendres negre. El seu president, Eduardo Zamácola, va opinar que "s'han complert les previsions" que van avançar abans de la data d'inici d'aquest breu període de rebaixes i ha estimat que les vendes "s'han duplicat" pel que fa a l'any passat.

Altres sectors tambçe es van sumar al cap de setmana de descomptes, rebaixes i oportunitats.

En l'àmbit de l'automoció, durant el "Black Friday" es van vendre a tot l'Estat 7.564 cotxes, un 23,5 % més que el dia anterior.

Els efectes positius també s'han traslladat al comerç en línia, amb xifres rècord en comandes en una de les plataformes més importants, com Amazon. Per a la companyia, aquestes xifres rècord evidencien "certa recuperació" en el poder adquisitiu dels consumidors i de les famílies a Espanya.