Arreu de l'estat espanyol, Frit Ravich arriba actualment a 40.000 punts de venda, que es reparteixen en quatre canals: botigues d'alimentació (2.800), hostaleria (15.700), impuls (14.850) i granel (6.650). L'empresa gironina té 37 oficines comercials repartides per tot Espanya, illes Balears i Canàries amb un equip de 250 venedors.

Frit Ravich se centra en el mercat català i estatal. Però també té presència a l'exterior. Actualment exporta el 5% del què produeix, sobretot a França. Aquí, l'empresa gironina va obrir-hi una filial el passat mes de gener, que sobretot cobreix la zona de la Catalunya del Nord (en un radi d'aproximadament 80-100 quilòmetres).

A més, l'empresa també està explorant noves oportunitats de negoci en àrees geogràfiques on els seus productes tenen bona acceptació, com el Nord d'Àfrica o l'Orient Mitjà. Tot i això, Frit Ravich és conscient que hi ha frens que limiten la seva sortida a l'exterior. «La idiosincràsia del nostre producte fa que sigui difícil d'exportar, perquè a més de patates i aperitius també transportes molt d'aire i això ho encareix», indica Viader.

Apart, un dels altres reptes als quals s'enfronta l'empresa a l'hora de vendre fora és la fluctuació del preu de les matèries primeres (sobretot, els fruits secs). «Tot i això, ens interessa tenir presència a l'exterior per saber què es demanda en d'altres mercats i veure'n les tendències de consum», precisa la directora general.

Des de la seva seu central de Maçanet de la Selva, Frit Ravich produeix 700 referències pròpies de patates, snacks i fruits secs. L'empresa gironina combina aquesta activitat amb la distribució de 2.400 referències de llaminadures i pastisseria industrial de les principals marques del mercat.

Frit Ravich confia tancar l'any incrementant un 4% la producció. Aquest augment, de retruc, s'ha traduït en més contractacions. Frit Ravich compta aquest 2015 amb 906 treballadors, 37 empleats més que l'any passat.