L'elevada afluència de consumidors als centres comercials durant aquest pont de la Puríssima i el bon balanç del recent black friday fan pensar al sector del comerç català que les vendes s'incrementaran aquesta campanya nadalenca entre un 4 i un 6 % respecte a l'any passat.

L'optimisme de cara a la campanya de Nadal s'ha apoderat del sector comercial després d'aquest pont, que avui conclou i que ha posat en evidència el repunt del consum intern, segons explica el secretari general de la Confederació del Comerç de Catalunya (CCC), Miguel Ángel Fraile.

«Aquests quatre dies han funcionat bé. S'ha vist molta gent en els principals carrers comercials. El ritme de vendes ha estat molt similar a l'any, fins i tot una mica per damunt», apunta, després de recordar que diumenge passat va ser el primer festiu de botigues obertes de la campanya nadalenca.

El creixement de les vendes entre un 4 % i un 6 % duplicaria el registrat en la campanya de Nadal del 2014, quan els comerços catalans van aconseguir facturar entre el 2 i el 2,5 % més.

Els càlculs per a aquest any de la Confederació del Comerç de Catalunya apunten a una despesa per llar de prop de 680 euros.

Per fer front a aquesta activitat econòmica, els comerços catalans han realitzat uns 9.000 contractes, fet que suposa un 3% més que el 2014, segons Fraile.

Valoració positiva a Girona

A la ciutat de Girona, la majoria de comerços del centre consultats per aquest diari valoren positivament el resultat d'aquest Pont, sobretot durant el dissabte i el diumenge.

En la mateixa línia, al centre comercial Espai Gironès destaquen que la major afluència de públic va ser dissabte, però que el major volum de vendes es va registrar dilluns i dimarts. En total, durant els quatre dies de pont han passat per l'Espai Gironès uns 185.000 visitants. «Hi havia tant públic local com també compradors estrangers, perquè a les botigues s'escoltava parlar amb francès» destaca Pau Jordà, gerent del centre comercial.