Els hàbits d'ús de les xarxes socials obliguen a l'aparició de noves plataformes que responguin a les necessitats dels usuaris. Fa uns anys era pràcticament impensable trobar oportunitats de treball o professionals a través d'una xarxa social. Però de sobte va arribar Linkedin, i darrere d'ella unes quantes més com Viadeo, amb important presència a França, o Xing, la favorita dels alemanys a l'hora de buscar feina.

Entre tanta oferta de xarxes socials que aconsegueixen enganxar-nos per aconseguir un objectiu en concret, ha arribat aquest mateix any una nova xarxa social que combina els interessos personals i d'oci amb els professionals. beBee, a través del seu slogan "affinity networking", ha aconseguit atreure l'atenció de més de 9 milions d'usuaris a tot el món en menys d'un any.

Des del seu llançament, al febrer de 2015, aquesta nova xarxa social té com a objectiu presentar a l'usuari un mur veritablement rellevant per a cada usuari, tal com ho descriu a la seva Home; d'aquí la seva aposta per l'afinitat. Així, cada usuari té a la seva disposició més de 17.000 grups d'afinitat en els quals pot unir-se i visualitzar des del seu mur el contingut actualitzat en cadascun d'ells, conèixer usuaris amb aquests mateixos interessos i trobar oportunitats laborals. Tot en un mateix lloc.

A beBee es poden trobar grups tant d'oci com a professionals, que van des de música, moda, receptes o fitness fins a especialitats laborals més específiques com a SEO, medicina o informàtica. Aquest és un dels potencials de beBee.

Aquesta manera que proposa beBee de permetre connexions entre usuaris de tot el món a partir d'afinitats, permet ampliar possibilitats a noves oportunitats de tot tipus. I a diferència de Linkedin, beBee posseeix un ventall més ampli de contingut i de perfils d'usuaris.

El tipus d'usuari potencial de Linkedin es descriu com aquell professional de màrqueting, directiu o executiu amb alt nivell educatiu. Si l'usuari no compleix amb aquest tipus de perfil professional difícilment se sentirà atret i enganxat en aquesta xarxa social. És per això que, com comenta Alberto Iglesias Fraga, periodista especialitzat en TIC, només 1 de cada 4 usuaris és actiu a Linkedin, a pesar que compta amb més de 400 milions d'usuaris a tot el món.

beBee, per la seva banda, compta amb usuaris actius de diferents perfils personals i professionals. Tant et trobes personal de recursos humans, com d'atenció al client o informàtics, com de màrqueting o fins i tot científics. Amb un percentatge major de dones d'entre 25 i 39 anys segons la pròpia xarxa social.

Encara que és jove i encara manca de certes eines a les quals estem acostumats a utilitzar en la majoria de les xarxes socials, el seu creixement s'ha donat de manera molt àgil. A Espanya ja interactuen més de 3,7 milions d'usuaris, a Brasil 1,1 milions, a Mèxic uns 700.000 i a l'Índia més de 600.000l usuaris, per esmentar els seus principals mercats.

Aquesta motivació per conèixer gent que comparteix interessos en comú més enllà que es coneguin o que pertanyin al mateix cercle d'amics o família (el tercer grau de connexió com ells l'anomenen), és el que permet a beBee estar en creixement continu, deixant enrere altres xarxes que encara són més conegudes però amb les que no tots ens podem sentir identificats.