El grup turístic Julià continua el seu pla d'expansió per portar el seu negoci de bus turístic a les principals ciutats del món i ara treballa per entrar a Roma, Rio de Janeiro, París, Chicago, Boston i Dubai, en el que és un pla d'inversió de 150 milions d'euros en 10 anys.

Segons explica el conseller delegat de Julià, José Francisco Adell, l'any 2015 ha estat globalment "molt bo" per al grup, ja que el 2002 va emprendre un procés d'internacionalització "molt fort" que els ha compensat la crisi que aquests anys ha patit Espanya.

El grup acabarà aquest any amb una facturació de 250 milions d'euros, fet que suposa un creixement de més del 10% respecte a ?l'any passat, i la seva estratègia passa per diversificar dins de la seva especialitat, transport i turisme, per compensar amb la resta si l'any no és molt bo en un país determinat. En concret, el 61% de la facturació d'aquest any vindrà de l'estranger i el 39% restant es farà a Espanya.

Inici a Miami

Des que el grup va començar a gestionar l'autobús turístic a Miami, l'any 2002, Julià ha entrat a d'altres ciutats estrangeres importants, com San Francisco, Washington, Marràqueix i Londres, a més de tenir una àmplia presència a Espanya. "Ara som el tercer operador mundial en autobusos turístics", explica Adell, que insisteix que tenen el "focus de creixement" posat en les principals ciutats turístiques del món.

En aquest sentit, l'aposta forta la van fer l'any passat als Estats Units, on ja estan a tres ciutats rellevants (Miami, San Francisco i Washington), i ara treballen per entrar a Chicago, Los Angeles i Boston.