Quan tot jus fa tres mesos que el colós xinès de la distribució Bright Food -conglomerat indrustrial públic integrat per 18 empreses i quatre companyies cotitzades a la Xina, amb una facturació de 18.000 milions d’euros- va adquirir el 72% de les accions, i per tant el control, de Miquel Alimentació Grup, la relació comercial de la companyia amb la Xina ja ha donat els primers nous fruits, segons va informar, ahir a Barcelona, Pere Laymon, el conseller delegat.

D’entrada, el grup amb seu a Vilamalla ha enviat 20 contenidors plens de taronges, tomàquets i productes de marca pròpia cap al país asiàtic. I Bright Food ja projecta l’obertura d’un cash and carry per a la venda majorista a Xangai, que mantindrà la marca GMcash (Gros Mercat), la que identifica Miquel Alimentació en aquest sector. Aquesta nova superfície es construirà en una zona franca, al costat d’un port i amb un pas fronterer.

Però això no és tot i aquest 2016 es presenta com un any en el qual hi poden haver grans novetats al voltant de Miquel Alimentació Grup, perquè, com deia el conseller delegat, els xinesos de Bright Food són «molt ambiciosos». En aquesta línia, Laymon va explicar que la matriu de Miquel ha demanat a l’equip directiu de la companyia fundada el 1925 a Figueres, un llistat d’empreses de la distribució espanyoles o europees que puguin resultar interessants amb la vista posada a futures adquisicions.

Aquesta possibilitat, va afegir, es discutirà la setmana que ve en en Consell d’Administració que se celebrarà a Catalunya; Laymon va precisar que, per qüestions operatives i amb l’objectiu de simplificar aquesta possible operació, la recomanació que farà l’equip directiu de Miquel serà la d’optar per la compra d’una companyia espanyola. En aquesta línia, el màxim responsable executiu de Miquel Alimentació Grup va expressar el seu convenciment que la companyia disposa «de l’estructura i les persones» per assumir la compra d’una empresa «de dimensions similars».