Amb més de 500.000 usuaris en 7 països, les aplicacions que dissenya l'empresa gironina Skitude, fundada fa 4 anys al Parc Tecnològic de la UdG i en l'actualitat amb seu a Riudellots de la Selva, s'ha fet un forat en el mercat tecnològic mundial. L'empresa està especialitzada en crear eines mòbils per a estacions d'esquí i ja n'ha venut a Xile, Argentina, França, Itàlia, Eslovènia, Andorra i a Espanya (a diverses estacions del Pirineu català i a Sierra Nevada, a la província de Granada).

Skitude té dues línies de negoci principals, explica Àric Monterde, director de comunicació d'aquesta start-up: el disseny d'apps creades ad hoc per al client -estacions d'esquí alpí, en aquest cas- i la xarxa social homònima al nom de l'empresa, que compta ja amb 100.000 usuaris registrats (aficionats a aquest esport hivern els quals, majoritàriament, tenen entre 18 i 30 anys). En aquesta plataforma virtual, els usuaris -n'hi ha uns 100.000 de registrats- hi poden compartir tota mena de dades i experiències (els quilòmetres esquiats, fotografies, reptes personals, etc.), alhora que s'hi poden crear un perfil propi, a l'estil Facebook o Instagram, on hi figuren totes les estadístiques personals.

A banda d'això, Skitude permet un accés ràpid i fàcil, des d'un telèfon intel·ligent, a la informació d'estacions d'esquí en temps real (predicció meteorològica, els gruixos de neu i fins i tot s'hi poden comprar els forfets). Segons informa l'empresa, Skitude permet obtenir informació actualitzada de més de 2.500 estacions d'arreu del món.

En aquest context, Monterde explica que, a curt termini, «en un o dos anys», Skitude -«la xarxa social de l'esquiador»- podria estar present en dos nous mercats internacionals: l'alpí, l'escandinau i el nord-americà. La penetració en aquests dos àmbits suposaria la confirmació definitiva de la «vocació global» de Skitude, assenyalen els seus responsables. L'empresa, hermètica a l'hora d'oferir dades de facturació, dóna feina a 14 persones.