Casademont, el fabricant d'embotits i xarcuteria amb seu a Bonmatí, va facturar 44 milions d'euros l'any 2015, un 2% més que en l'exercici anterior, va informar ahir la companyia, que segons el diari Expansión va obtenir un benefici de 418.000 euros. Amb aquestes dades a la mà, Casademont deixa enrere quatre anys consecutius de pèrdues gràcies a «un important ajust en els costos, juntament amb una racionalització de la cartera de clients i de productes, i una clara aposta per la innovació i la internacionalització», apuntava, ahir, el director general de l'empresa, Francesc Gómez. En aquest context, l'any passat el benefici brut d'explotació (EBITDA) del fabricant es va situar en els 4 milions d'euros, xifra que representa un increment del 55% respecte al 2014.

Objectiu: exportar el 70%

Les vendes de Casademont a fora del mercat espanyol representen el 55% del total i l'objectiu passa per assolir el 70% els dos propers anys. El centre d'Europa i Sud-Amèrica són els principals mercats, tot i que la firma, que ven als cinc continents, centra esforços en consolidar el Nord-americà. Per afiançar-se al mercat exterior, l'estratègia de Casademont passa per establir aliances amb empreses dels països on exporta, amb l'objectiu de «col·laborar en àmbits com el tecnològic, comercial, legal o logístic».

La companyia amb seu a Bonmatí, per exemple, aplica ja aquest model a Rússia, on actua com a partner d'Atria Russia, un grup de capital finlandès amb forta implantació en aquell mercat, on Casademont ven fuet, llangonissa i xoriço de qualitat extra des de ?l'any 2014.