És la llei de l'oferta i la demanda: en resposta a les sol·licituds dels seus clients, Mercadona ha decidit introduir a les seves botigues una nova línia de productes de xarcuteria elaborats sense carn, informava, ahir, el gegant de la distribució a Espanya, que des de fa uns mesos també malda per consolidar-se en el mercat portuguès.

D'aquesta manera, les botigues de Madrid, Barcelona i la Comunitat Valenciana ja ofereixen dues varietats de mortadel·la amb olives i una de xòped. Aquestes noves referències estan disponibles en botigues de Madrid, Barcelona i la Comunitat Valenciana.

Aquesta nova línia, elaborada pel proveïdor especialitzat Noel, amb seu a Sant Joan les Fonts, i denominada Veggie, es compon de tres referències diferents: dos tipus de mortadel·la (en rotlle i a talls) i xòped a talls. Tots els embotits són sense carn, que se substitueix amb clares d'ou de gallines de pagès i oli d'oliva verge i de gira-sol, i mantenen un valor alt de proteïnes i el sabor de l'embotit tradicional.

Des del punt de vista nutricional, tenen un contingut baix de greixos saturats i reduït de colesterol (deu vegades menys que un producte carni). A més, no tenen colorants, gluten ni lactosa, per la qual cosa són productes aptes per a celíacs i intolerants a la lactosa.

Aquests tres nous productes estan destinats a un ventall ampli de consumidors. Són aptes per a flexitarians i ovovegetarians, i també són ideals per als esportistes i els consumidors de carn que en vulguin reduir la ingesta.

Noel, present a 55 països

Noel Alimentaria, una de les principals empreses de productes carnis elaborats, va aconseguir l'any passat una facturació de 207 milions d'euros, un 4,5% més que l'exercici anterior. La companyia està especialitzada en la producció i la distribució d'embotits, pernils cuits i curats, carns fresques i plats preparats, i té una plantilla de més de mil treballadors i deu plantes productives. Fundada el 1940, Noel Alimentaria exporta els seus productes a més de 55 països.