L'empresa de peix i marisc congelat Globalimar Europa SL, amb seu a Llagostera, vol doblar les exportacions al nord d'Àfrica en un termini de cinc anys. L'objectiu és que el 2021 les vendes al Magreb (ara centrades al Marroc, Tunísia i Algèria) arribin a representar el 15% de tot el que produeix. La firma ha creat una nova marca, Amatsu, sota la qual vendrà llagostí, panga, gamba pelada i surimis en aquests mercats. Globalimar ven actualment el 85% de la producció a Espanya. Sobretot, el peix i marisc congelat que comercialitza es pesca i processa al sud-est asiàtic. L'empresa va tancar el darrer exercici facturant 24,2 milions d'euros i aquest any espera situar-se prop dels 26 milions i mantenir la línia de creixement del 8% de la xifra de negoci assolida el 2015.

Globalimar es dedica a elaborar, importar i comercialitzar peix i marisc congelat. Ara, la firma de Llagostera ha creat una nova marca, Amatsu, que se suma a les dues que ja té (Aligator i Amura). El naixement de la marca, destinada exclusivament als països del nord d'Àfrica, forma part del seu pla estratègic per incrementar vendes al Magreb.

«Amb la creació d'Amatsu consolidarem la nostra activitat en aquesta zona; vam començar a vendre al nord d'Àfrica el 2011 i avui els nostres productes ja tenen presència a comerços del Marroc, Tunísia i Algèria», explica el CEO i cofundador de Globalimar, Jordi Martí. En aquests països, els productes que comercialitza Globalimar arriben als comerços detallistes a través de tres distribuïdors àrabs del sector.

Actualment, el nord d'Àfrica representa el 8% del total de les vendes que assoleix Globalimar. Amb la creació de la nova marca i el pla estratègic que porta incorporat al darrere, l'objectiu és que d'aquí a cinc anys aquest percentatge s'hagi incrementat fins al 15%.

Fundada l'any 2008, Globalimar Europa SL compta amb una plantilla de tretze treballadors. Actualment el 85% de les vendes de peix i marisc congelat de l'empresa es fan al mercat estatal, mentre que el 15% restant tenen per destinació mercats internacionals, sobretot el nord d'Àfrica, però també de països de la Unió Europea. A Espanya, el 70% dels productes de Globalimar arriben al consumidor a través del canal horeca (hostaleria i restauració), mentre que el 30% restant es ven a través de cadenes de supermercats, informa l'empresa.

El peix i marisc de Globalimar es processa i es congela en diferents plantes situades als països d'origen d'on es pesca. Posteriorment, s'importa a Catalunya i es distribueix des del centre logístic CIM Vallès de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental). El 65% dels congelats de Globalimar procedeixen del sud-est asiàtic (mars de la Xina, l'Índia, el Vietnam, Indonèsia i Bangladesh). La resta es pesca al centre i nord d'Europa (Regne Unit, Escòcia, Irlanda, Bèlgica, Holanda i Islàndia).