20 de octubre de 2016
20.10.2016
Diari de Girona

Els iogurts de La Fageda arriben al cor de París de la mà de Nostrum

El pla d'expansió de la cadena de menjar ràpid duu els làctics garrotxins a tocar del Pont Neuf

20.10.2016 | 00:00
Els iogurts de La Fageda arriben al cor de París de la mà de Nostrum

Ho anunciava, dimarts, el perfil corporatiu de Twitter: «Els iogurts de La Fageda arriben al Pont Neuf de París de la mà de @Nostrum_123 (el nom d'usuari que la cadena de restaurants de menjar ràpid, amb seu a Sant Vicenç de Castellet, al Bages, fa servir a la xarxa social)». Resulta que Nostrum, segons informava el diari econòmic Expansión, vol convertir-se l'any 2020 en la principal cadena de capital europeu de menjar ràpid i competir amb gegants nord-americans com Burger King, McDondald's i Kentucky Fried Chicken (KFC). Per això, la marca -propietat de Home Meal Replacement, que cotitza al MAB- preveu triplicar els punts de venda i passar dels seus 140 actuals als 400 a finals d'aquesta dècada.

Aquesta setmana el president i fundador de Home Meal, Quirze Salomó, ha inaugurat la botiga ubicada a prop del Pont Neuf de París, on es poden trobar els iogurts que fabrica La Fageda, amb seu a Santa Pau i que el mes de setembre passat va estrenar una nova imatge de marca. La Fageda produeix 60 milions d'unitats ?l'any de l'àmplia gamma de productes de què disposa -això li reporta unes vendes que ronden als 16 milions d'euros anuals- i que competeix en un mercat marcat per la batalla sense quarter que lliuren el dos gegants de l'alimentació planetaris, Nestlé i Danone, i en el qual també hi malden marques de la mida gens despreciable de Pasqual o Puleva, entre d'altres.

Els packs de iogurts i d'altres productes de La Fageda conserven les característiques «estovalles» quadriculades blanques i blaves, però substitueixen les tradicionals il·lustracions per imatges que diferencien millor cada article, cada sabor: «Érem conscients que alguns productes es confonien en tenir un disseny molt semblant; amb la nova imatge això no passa», apuntava Esther Carreras, del departament de Comunicació, a Diari de Girona.

La Fageda aposta pel nou disseny amb la intenció de millorar les vendes, si bé l'empresa no quantifica quin pot ser l'increment potencial. «Ens renovem i ens actualitzem perquè tocava fer-ho», precisa Cristóbal Colón, fundador i president de La Fageda.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook