Les vendes dins del mercat espanyol de Nestlé es van situar en el 2016 en 1.533 milions d'euros, amb un creixement en termes comparables del 2,1%. Si a les vendes dins del mercat interior s'afegeixen les exportacions, 565 milions d'euros, la facturació de les empreses del grup a l'estat espanyol es van situar en 2.098 milions d'euros, amb una lleugera caiguda del 0,6% en relació amb el 2015.

En l'exercici del 2016 les vendes a l'exterior han crescut un 4% en volum però en canvi han decrescut un 7,5% en valor, com a conseqüència que les vendes de productes a les societats del grup d'altres mercats han recollit els estalvis generats per l'eficiència de les seves fàbriques. Aquest impacte és el que ha fet que el consolidat de les vendes del 2016 hagi retrocedit aquest 0,6%.

El grup Nestlé va mantenir la seva política d'inversions i en l'exercici del 2016 va destinar 104 milions d'euros a les plantes del grup, en gran part destinades a millorar les línies de producció. Aquest volum d'inversions va suposar un increment del 73% en relació amb el 2015.

Nestlé ha informat que dels 104 milions d'euros que s'han destinat a la partida d'inversions, 95 milions van servir per millorar la producció i 9 milions per l'àrea d'administració, vendes i tecnologies de la informació.

La fàbrica que es va beneficiar més de la inversió va ser la de Girona que va absorbir 73,6 milions d'euros. Per línies de negoci, les que van rebre més dotacions van ser la línia de cafès, nutrició infantil i xocolates.

La fàbrica de Girona va anunciar el 26 de març del 2015 una inversió de 102 milions d'euros per a la fàbrica de 'Nescafé Classic' i soluble dels quals els gruix de la inversió, els 73,6 milions d'euros es va fer efectiu en l'exercici del 2016.