La nova marca de baix cost i llarg radi del grup International Airlines Group (IAG) es dirà LEVEL i oferirà vols a San Francisco, Los Angeles, Punta Cana i Buenos Aires a partir de juny de 2017, segons ha informat aquest divendres al matí el conseller delegat d’IAG, Willie Walsh, en una roda de premsa. LEVEL oferirà vols a partir de 99 euros a les dues ciutats dels Estats Units i a partir de 149 euros a les dues destinacions Llatinoamericanes, i oferirà seients ‘premium’ a partir de 599 euros.

Els vols estaran operats amb avions A330-200 comandats per pilots i tripulants de cabina d’Iberia i IAG preveu que es crearan 250 llocs de treball a Barcelona. IAG preveu que la marca LEVEL esdevingui una companyia en un futur i que operi a altres ciutats europees, així com ampliar l’oferta de vols des del Prat a partir de l’estiu de 2018.

De cara a la temporada d’hivern de 2017, LEVEL estudia “discontinuar” el vol a Los Angeles fins a l’estiu següent i mantenir les connexions a San Francisco, Punta Cana i Buenos Aires. Entre les futures destinacions que LEVEL estudia operar a través de l’aeroport del Prat a partir de l’estiu de 2018 es troba el mercat asiàtic i ciutats com Nova York. Walsh ha afirmat que han triat Barcelona per llançar LEVEL per l’atractiu turístic de la capital catalana a nivell mundial i per la xarxa de connexions que pot oferir IAG a través de Vueling des de l’aeroport del Prat.

LEVEL operarà des de l’aeroport del Prat amb dos avions Airbus A330-200 nous amb la imatge de la nova marca, que comptaran amb 293 seients en classe turista i 21 en turista ‘premium’.

Els bitllets estaran a la venda a partir d’aquest divendres a flylevel.com. La facturació d'equipatge (addicional a la peça d'equipatge de mà gratuïta), els menjars, la selecció de seients i l’entreteniment audiovisual estaran inclosos per als clients de la tarifa ‘premium’. L'accés a internet d'alta velocitat estarà disponible a partir de 8,99 euros.

LEVEL es convertirà en la cinquena marca d'aerolínies d'IAG, al costat de d’Aer Lingus, British Airways, Iberia i Vueling, segons ha comentat el conseller delegat del grup aeronàutic. "Barcelona és la casa de Vueling i això permetrà als clients connectar des de l'extensa xarxa europea de Vueling amb els vols de llarg radi de LEVEL. Això és només el començament, ja que planegem estendre les operacions de LEVEL a altres destinacions europees", ha conclòs Walsh.

Norwegian posa a la venda els seus vols als EUA des del Prat a un any vista

Per la seva part, l'aerolínia Norwegian ha posat avui a la venda el seu programa de vols als Estats Units des de Barcelona per a la temporada d'hivern 2017-2018, que abraça des del 29 d'octubre del 2017 fins al mes de març de 2018.

Així, des d'avui ja és possible reservar vols a més d'un any vista en qualsevol de les quatre rutes transatlàntiques que Norwegian ofereix des de Barcelona a Los Angeles, San Francisco (Oakland), Nova York (Newark) i Miami (Fort Lauderdale).

La companyia ofereix 108.000 places disponibles en les esmentades rutes durant la temporada d'estiu i 146.000 més per a la temporada d'hivern, la qual cosa suma un total de 255.000 seients en places transatlàntiques en oferta des de Barcelona, en un total de 876 vols.

Norwegian crearà aquest any 401 llocs de treball a Barcelona, que elevaran a 755 persones el volum total de persones ocupades a la ciutat, fet que suposa un increment de l'un 113 % respecte a la plantilla del 2016.