Globalimar, companyia de Llagostera dedicada a l'elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, ha facturat més de 27 milions d'euros aquest 2016, un 19% més que l'any anterior. Amb aquest augment, Globalimar supera les seves previsions de creixement, fixades en 26 milions, i arriba a la xifra de negoci més alta de la seva història, des de 2008, l'any de la seva fundació.

El 2016, les vendes dels productes Amatsu, la nova marca de Globalimar que va llançar el mes d'agost passat exclusivament pel mercat del Magrib, han representat un 4% del total de facturació i la companyia preveu que, en 5 anys, arribi al 15%. La nova marca Amatsu es va sumar a les altres dues marques que té Globalimar, sota les quals comercialitza els seus productes: Aligator i Amura.

A nivell de productes, el 2016, Globalimar ha distribuït més de 6.000 tones de productes del mar congelats. L'oferta de la companyia se centra en una gamma especialitzada de varietats concretes de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves.

Nous mercats a l'Àfrica

L'estratègia de Globalimar pel 2017 se centra en consolidar la seva internacionalització amb nous mercats a l'Àfrica, on va desembarcar el 2011.

En el continent africà, Globalimar ja comercialitza a Costa d'Ivori i preveu expandir la seva nova marca Amatsu a Nigèria, Ghana i Togo. Amb l'arribada a aquests nous països, la companyia reforçarà la seva presència al continent africà on ja subministra productes Amatsu, des del mes d'agost, a Marroc, Tunísia i Algèria. Sota la marca Amatsu, Globalimar comercialitza a l'Àfrica quatre famílies de productes: crustacis, filets de peix, surimis i bivalves.

Segons Jordi Martí, CEO de Globalimar, "l'Àfrica central és una zona molt atractiva per nosaltres, una àrea d'influència francesa i anglosaxona i un territori en què els nostres productes tenen bona acollida". Segons Martí, "és important que adaptem les característiques de la nostra oferta a les preferències de cada latitud i és el que fem, posem les màximes facilitats logístiques i comunicatives per apropar-nos a cada territori".

Nou projecte al Mar Adriàtic

Paral·lelament al desenvolupament a l'Àfrica, Globalimar preveu avançar en l'Adriàtic Project, una nova estratègia d'expansió per arribar a alguns països de la zona del mar Adriàtic. Globalimar treballa per obrir mercat a Eslovènia, Croàcia i Montenegro.

Jordi Martí, CEO de Globalimar, afegeix que "avancem en la internacionalització de Globalimar des de tots els fronts possibles" i detalla que "el 2017, tindrem més presència en fires internacionals, a Boston, París, Milà i Brussel·les, i des de l'any passat la nostra pàgina web es pot consultar en 8 idiomes, inclòs l'àrab".

L'espanyol, el principal mercat de Globalimar

Tot i la seva progressiva internacionalització, el principal mercat de Globalimar segueix sent l'espanyol, territori que acumula el 85% de les seves vendes. El 15% restant de la seva xifra de negoci procedeix de mercats internacionals, principalment, del mencionat nord d'Àfrica i, en menor mesura, d'altres països de la Unió Europea.

A l'Estat Espanyol, el 70% del producte de Globalimar arriba al consumidor a través del canal de distribució tradicional. El 30% restant es distribueix a cadenes d'alimentació retail, com El Corte Inglés, Grup Alcampo, Grup Carrefour y Grup Eroski, entre altres.