Globalimar, companyia de Llagostera dedicada a l'elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, ha facturat més de 27 milions d'euros aquest 2016, un 19% més que l'any anterior. Amb aquest augment, Globalimar supera les previsions de creixement, fixades en 26 milions, i arriba a la xifra de negoci més alta de la seva història, des de 2008, l'any de la seva fundació.

El 2016, les vendes dels productes Amatsu, la nova marca de Globalimar que va llançar el mes d'agost passat exclusivament pel mercat del Magrib, han representat un 4% del total de facturació i la companyia preveu que, en 5 anys, arribi al 15%. La nova marca Amatsu es va sumar a les altres dues marques que té Globalimar, sota les quals comercialitza els seus productes: Aligator i Amura.

Pel que fa a productes, el 2016, Globalimar ha distribuït més de 6.000 tones de productes del mar congelats. L'oferta de la companyia se centra en una gamma especialitzada de varietats concretes de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves.

Nous mercats a l'Àfrica

L'estratègia de Globalimar pel 2017 se centra en consolidar la internacionalització amb nous mercats a l'Àfrica, on va desembarcar el 2011. Globalimar ja comercialitza a Costa d'Ivori i preveu expandir la seva nova marca Amatsu a Nigèria, Ghana i Togo. Amb l'arribada a aquests nous països, la companyia reforçarà la presència al continent africà on ja subministra productes Amatsu, des d'agost, a Marroc, Tunísia i Algèria. Sota la marca Amatsu, Globalimar comercialitza a l'Àfrica quatre famílies de productes.