El BBVA ha obtingut uns beneficis de 1.199 milions d'euros entre gener i març, el que representa un augment del 69% respecte al mateix període de l'any passat, segons ha comunicat l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Es tracta del resultat més alt dels darrers set trimestres i el creixement es va produir en totes les àrees de negoci en termes interanuals gràcies a la bona evolució dels ingressos, la moderació de les despeses d'explotació i la reducció dels sanejament.

Els ingressos recurrents durant aquest període (marge d'interessos més comissions) van evolucionar també de manera positiva. El marge d'interessos es va situar en els 4.322 milions d'euros, un 4,1% més, mentre que el comportament de les comissions es va veure afavorit per la recuperació de l'activitat en els negocis majoristes. Va augmentar un 5,4% interanual, fins als 1.223 milions d'euros.

Pel que fa al marge brut va arribar als 6.383 milions d'euros, un 10,3% més la generat en el primer trimestre de l'any anterior (un 15% si s'exclouen l'impacte de les divises). En el creixement d'aquesta partida, van contribuir tant els ingressos típics del negoci bancari com la fortalesa dels resultats de les operacions financeres.

En aquesta línia, s'han registrat les plusvàlues generades amb la venda de l'1,7% del banc xinès CNCB (204 milions d'euros abans d'impostos). D'altra banda, el marge net va assolir els 3.246 milions d'euros, amb un creixement del 24,2% en comparació amb el primer trimestre de l'any passat.

La morositat segueix baixant

Sobre els indicadors de risc, la taxa de morositat va continuar la tendència a la baixa iniciada el setembre del 2015 i va acabar el trimestre en un 4,8% davant el 4,9% del desembre; mentre que pel que fa l'activitat, el crèdit brut a la clientela va ascendir lleugerament (+0,3%) respecte la xifra del desembre passat, com a conseqüència dels volums de crèdit en les geografies emergents.

Segons l'entitat, a tancament de març, el BBVA té 19,3 milions de clients que es relacionen amb el banc per canals digitals (un 20% més que el març del 2016). D'aquestes, els que interactuen amb el mòbil són 13,5 milions, el que suposa un 41% interanual més.