L'evolució de les noves tecnologies i el seu impacte al mercat laboral ha impulsat la creació de llocs de treball que fa només uns anys no existien o tenien unes competències que res tenen a veure amb les d'ara. No obstant això, actualment s'han convertit en part essencial per al desenvolupament d'una empresa. El sector de l' ecommerce és un dels grans protagonistes del sector tecnològic i de la digitalització de la societat. El seu èxit també ha revolucionat diferents àmbits, com el de la logística, i el mercat laboral tampoc ha escapat a aquesta transformació. El comerç electrònic requereix cada vegada més perfils professionals tecnològics, especialment experts en Big Data. Segons expliquen des de ManoMano.es, la manera en què les noves tecnologies estan canviant el món de l'empresa troba la seva màxima expressió en àmbit laboral. «Qualsevol negoci que vulgui competir necessita comptar amb perfils professionals tan nous i especialitzats que alguns d'ells ni tan sols existien fa 5 anys».

L'experiència que té ManoMano.es en aquest àmbit és àmplia, ja que des dels seus inicis ha comptat amb professionals que han facilitat millorar l'experiència d'usuari, accelerar el desenvolupament de l'empresa i fer evolucionar el seu mercat a una velocitat vertiginosa. Són perfils molt específics que, a poc a poc, es van implantant a totes les empreses:

Growth hacker. S'ocupen del creixement empresarial a través de diversos instruments de màrqueting en línia, xarxes socials i estratègies ben definides. És una professió molt coneguda als Estats Units, però no a Europa, i en particular a Espanya, on encara són molt pocs. Startups, pimes i grans empreses busquen growth hackers per optimitzar els costos i aprofitar els recursos que ofereix el món en línia.

Data scientist. Avui dia, totes les empreses es veuen obligades a treballar amb enormes quantitats de dades que necessiten ser analitzades, compreses, tractades i transformades amb l'objectiu d'incrementar vendes, conèixer el client i optimitzar processos i missatges. Aquesta és la funció d'un data scientist, de manera que el tipus de perfil que cobreix aquestes necessitats necessita tenir coneixements analítics, de programació i de lògica. En general, estan formats en matemàtiques i estadística. El científic de dades s'ha convertit, gràcies a la seva capacitat per analitzar i interpretar dades, en una figura professional molt important i buscada per les empreses. Tots els analistes coincideixen en un punt: un dels problemes dels propers anys serà la diferència entre l'alta demanda de Data Scientist i la baixa oferta.

Data engineer. Aquest enginyer és el que organitza les dades perquè el perfil anteriorment esmentat, el data scientist, les analitzi. Per a això té com a principal objectiu el correcte emmagatzematge de les dades, el seu processament i la preparació d'aquestes per a la seva posterior consulta. Això permet que els científics de dades puguin centrar-se en l'anàlisi i el descobriment de noves relacions, i no emprar temps en els processos anteriors.

Scrum master. Aquest és un dels rols més nous, fet pel qual no és fàcil trobar professionals amb aquest perfil. És la persona que lidera els equips a l'apartat de gestió de projectes. El paper de l' scrum master és bastant nou i no és fàcil trobar persones amb aquest perfil. La seva missió és que aquests equips assoleixin els seus objectius fins al moment de finalització del projecte, eliminant qualsevol dificultat que pugui sorgir.

UX designer. Aquest professional s'ocupa de la pàgina web i de l'experiència d'usuari. La seva principal missió és fer evolucionar el web en funció de les expectatives, tant dels usuaris actuals com dels futurs clients. Per a això s'especifica als desenvolupadors les funcions tècniques que han de dur a terme per desenvolupar la pàgina. Té com a objectiu creuar els problemes plantejats pels usuaris per crear solucions adaptades a ells. És un perfil cada vegada més comú en el sector de les startups, però encara desconegut en general.

Happiness manager. És un perfil cada vegada més comú a les empreses i, tal com indica el seu nom, el seu objectiu és que els treballadors se sentin a gust i siguin feliços.