CaixaBank ha llançat un nou servei financer dirigit especialment a hotels familiars o mitges cadenes hoteleres que els permet anticipar el cobrament de les seves reserves d'habitacions, va informar aquest dijous en un comunicat. Aquest servei, denominat factoring turístic, a més de minimitzar el risc comercial d'impagament dels seus clients, suposa una injecció econòmica que l'hoteler pot destinar a preparar la temporada següent en condicions excepcionals o invertir en la millora de les instal·lacions. Per accedir a aquest servei, la facturació d'aquests hotels ha de procedir, en un percentatge important, de grans operadors turístics del sector.

CaixaBank ofereix per als hotels diferents línies de finançament de circulant, descomptes comercials, factoring i línies de confirming.

Lentitat compta amb una cartera de més de 14.000 clients i 5.000 milions d'euros de volum de negoci en el sector turístic, i dos de cada tres hotels són clients de CaixaBank, la qual cosa es tradueix en més del 63% del total d'aquest col·lectiu.

El 2016, l'entitat va concedir més de 1.300 milions d'euros de crèdit al sector hoteler, fruit en part de l'acord signat, per exemple, amb la Confederació d'Hotels i Allotjaments Turístics (Cehat). A més, l'entitat ha engegat recentment la marca CaixaBank Hotels & Tourism, una línia de negoci creada per consolidar el lideratge de l'entitat al mercat turístic.