CaixaBank, Gas Natural, Mango i Banc Sabadell són les marques catalanes més valuoses del 2017, segons el rànquing de les trenta millors empreses de l'Estat espanyol de la consultora Interbrand. L'entitat financera presidida per Jordi Gual encapçala el rànquing de les catalanes amb un valor de 1.281 MEUR -un 10% més en relació amb l'anterior rànquing d'Interbrand, realitzat el 2015-, i és la número 7 del rànquing en l'àmbit espanyol. La segueix de més lluny -en la posició número 16- l'empresa energètica Gas Natural, amb un valor de 458 MEUR (un 6% més). Completa el top 3 d'empreses catalanes, la tèxtil Mango, en la posició número 18 de l'Estat espanyol i 521 MEUR (que pateix una davallada del 39% des del 2015).

En el quart lloc, la segueix de prop Banc Sabadell en la posició número 20 de l'Estat espanyol i 495 MEUR (un 13% més). Entre les trenta millors empreses n'hi ha vuit d'origen català o amb seu social a Catalunya (CaixaBank, Gas Natural, Mango, Banc Sabadell, FC Barcelona, Seat, Desigual i San Miguel). La llista l'encapçala la tèxtil gallega Zara, propietat d'Amancio Ortega, amb un valor de 15.452 milions d'euros (un 45% més, l'augment més important de les trenta).

L'empresa de telecomunicacions Movistar i l'entitat financera Banc Santander completen el top 3 de la llista d'Interbrand. Zara ha avançat Movistar, que redueix el seu valor un 12%, fins als 10.646 MEUR. En tercera posició l'entitat presidida per Ana Botín assoleix els 5.576 MEUR (un 20% més). Completen les deu primeres posicions BBVA, Bershka, Repsol, CaixaBank, Mercadona, Massimo Dutti i Iberdrola.

En relació amb el rànquing de les catalanes, el Futbol Club Barcelona se situa en cinquena posició amb un valor de 470 MEUR (un 10% més) i és la número 21 de la llista espanyola; l'automobilística Seat és la sisena catalana amb 340 MEUR (un 18% més) i és la número 22 del total.

Desigual, prop de 300 MEUR

La tèxtil amb seu a Barcelona Desigual assoleix un valor de 288 MEUR (un 8% menys) i ocupa la posició 26 del rànquing. Finalment l'empresa cervesera San Miguel -adquirida per la madrilenya Mahou l'any 2000 però amb origen a Catalunya- ocupa el lloc 28 amb 258 MEUR (un 6% menys).

És la setena edició d'aquest rànquing que Interbrand ha publicat aquest dijous i que realitza cada dos anys d'acord amb tres criteris. En primer lloc, els resultats financers de la companyia; en segon lloc el paper de la marca, és a dir fins a quin punt influeix en la decisió de compra del consumidor el nom de l'empresa i finalment, la força de la companyia, és a dir la «capacitat que té d'assegurar guanys en un futur».