Un 32,28% del petit comerç català ven a través d'Internet, mentre que un 21,33% afirma que començarà a utilitzar canals de venda en línia en els propers mesos, segons l'última consulta de Pimec Comerç als seus associats sobre l'ús de canals de venda digitals per part del comerç de proximitat.

Entre els comerciants que ja utilitzen canals de venda digitals, la majoria (44,44%) es decanta per les xarxes socials; en segon lloc (36,57%) estan els que prefereixen el seu lloc web, i a molta distància es troben aquells que utilitzen pàgines webs de tercers (6,48%) per comercialitzar els seus productes, i aquells que s'inclinen per la utilització d'apps per a mòbils o tauleta (2,31%).

Ferreteria, el més actiu

Quant als sectors, el més actiu en l'ús de la venda online és el de ferreteria i bricolatge, on ja la practiquen el 47% dels comerciants, i el segueix el sector del turisme (45,45%), mentre que el sector tèxtil (23,71%) i el de restauració (25%) són els que menys ús fan d'aquest canal de venda.

Així mateix, més de la meitat dels comerciants (56,13%) afirma haver millorat els seus resultats gràcies a que han tancat operacions online, i gairebé un 15% diu que és la botiga física la que rep l'embranzida favorable de tenir presència en canals digitals.