Mercadona va fer un volum de compres per valor de 3.631 milions d'euros a proveïdors catalans o amb seu a aquesta comunitat autònoma el 2017, xifra que la companyia va destacar que reflecteix l'«aposta sostinguda» pel teixit productiu català i, sobretot, pel seu sector agroalimentari.

Entre aquestes compres hi ha l'adquisició de 114 milions de quilos d'embotits a empreses gironines com Embotits Monter, Noel i La Selva; i 3,1 milions de quilos de pomes de les comarques gironines.

La companyia va detallar en un comunicat que treballa amb 1.870 petites i mitjanes empreses catalanes i que aquestes donen feina a prop de 35.000 treballadors, i amb 15 «interproveïdors especialistes», que són els encarregats de fabricar les marques blanques d'Hacendado, Bosque Verde, Deliplus i Compy, i donen feina a uns 5.300 treballadors.

La inversió realitzada a Catalunya durant l'any passat s'ha situat en els 125 milions d'euros, que duplica la del 2016, i aquesta s'ha desemborsat en l'obertura de 4 nous supermercats i la reforma de 33 ja existents -104,5 milions-, i l'optimització de la seva xarxa logística amb el nou bloc a Abrera (Barcelona) -20,5 milions d'euros-.

Per la seva banda, els «interproveïdors especialistes» han invertit 96 milions d'euros a Catalunya, xifra que suposa una inversió agregada de 221 milions d'euros el 2017 i una ocupació generada de manera directa i indirecta per Mercadona d'uns 53.200 treballadors.

L'empresa també va destacar les relacions amb el sector primari, tot afirmant que el 2017 ha comprat 3 milions de quilos de peix fresc del litoral català; més de 57 milions de litres de llet produïda per ramaders catalans i envasada en el seu lloc d'origen; més de 500.000 quilos de figues procedents de les comarques lleidatanes, i 336.000 quilos de musclos del Delta de l'Ebre, entre d'altres.

Acció social

En l'àmbit de l'acció social, Mercadona assenyala que el 2017 ha donat 1.600 tones d'aliments a diferents institucions i entitats socials d'arreu de Catalunya i que col·labora amb més de 30 menjadors socials, als quals, explica, dona diàriament productes «que no són aptes per a la venda, però que sí que estan en perfectes condicions per al consum».

L'empresa també destaca que en el marc de vincular part de la seva retribució als beneficis i a la productivitat de la companyia, ha repartit 48 milions entre la plantilla a Catalunya en concepte de prima per objectius.