El conveni col·lectiu de la planta de Nissan a Barcelona va caducar ahir, després de dos anys de vigència, a l'espera que la direcció i sindicats comencin les negociacions per al següent. Les converses per al proper conveni encara no s'han iniciat perquè el comitè d'empresa reclama que la companyia solucioni primer un problema en el procés de producció relacionat amb el ritme de treball en la línia de muntatge. No obstant això, entre els sindicats impera la sensació que es prorrogarà, en un moment en què la planta afronta el cessament de producció de dos dels seus models, el Pulsar al juny i l'NV200 de passatgers (Evalia) al juliol. El fabricant nipó continuarà fabricant a Barcelona la furgoneta dièsel NV200 i la sèrie elèctrica i-NV200 amb major autonomia, fins als 280 quilòmetres, i que incorpora la bateria que munta el nou Leaf, de 40 quilowatts hora (kWh), per a la seva exportació global.

Segons la companyia, aquest canvi de producció no tindrà un impacte immediat en l'ocupació de la planta, que compta amb més de 3.000 treballadors, ja que el llançament d'una nova generació de pick-ups -el Nissan Navara, el Renault Alaskan i el Mercès-Benz Classe X- compensarà la supressió de la producció del Prémer.