La Cambra de Comerç de Girona vol potenciar el comerç amb Corea i Japó, dues de les principals destinacions asiàtiques de les empreses exportadores. Entre els països on més han crescut les exportacions durant 2017 trobem Corea, que ja es situa en el 11è destí dels productes gironins assolint el 100 milions d'euros, creixent un 9% respecte el 2016, i representant un 1,9% del total de les exportacions gironines. Sectorialment els principals productes que s'hi exporten des de Girona són la carn i els seus derivats, amb 65 milions d'euros, i en segona posició el plàstic i les seves manufactures, amb 23 milions d'euros.

Amb xifres també creixents trobem el Japó, on des de Girona s'hi exporta per valor de 65,7 milions d'euros, xifra que representa un augment d'un significatiu 16% respecte a l'any anterior. El mercat japonès ja suposa un 1,24% del total de les nostres exportacions i es situa com a 15è destí. A nivell de gamma comercial es concentra en els productes carnis i derivats, amb 55 milions d'euros, i amb menys mesura els 4,2 milions d'euros de productes químics orgànics.

El director de la Cambra, Eduard Torrent, assegura: «Si estem creixent a Corea i Japó podem aconseguir-ho en qualsevol altre mercat del món, que sigui tant o més complicat que aquest, per l'alta competitivitat dels nostres productes. Cal aprofitar el bon moment per incrementar les xifres d'exportació gironines».

Torrent destaca també com a dada rellevant que el Bloomberg's Innovation Index, que mesura els països més innovadors i competitius del món, situa aquesta setmana aquests 2 països entre el top 10. Concretament, Corea del Sud en el primer lloc, amb un rati de 89,28, i Japó en el sisè, amb 81,91.

D'entre les missions programades per la Cambra per a aquest proper trimestre de 2018, i juntament amb la que es farà a Austràlia al maig, en destaca la prevista per Corea i Japó al juny.