El grup Disbesa-Darnés, empresa familiar amb més de 60 anys d'història i líder en la distribució al canal d'hostaleria, va facturar el 2017 343 milions d'euros, el que suposa un 6,5% més respecte a l'any anterior. A més a més, les previsions per a aquest 2018 són de mantenir aquest nivell de creixement al voltant del 5%.

Els bons resultats de Disbesa-Darnés es deuen a una bona campanya turística a la costa mediterrània espanyola, i també a la millora del consum intern. Es preveu que enguany aquesta tendència d'un turisme i un consum intern millorat es mantingui, i per això les previsions de creixement de Disbesa-Darnés són similars a les del passat exercici.

D'altra banda, el grup invertirà 1,55 milions d'euros repartits entre l'ampliació de la seva plataforma logística de Madrid i l'ampliació de tres dels seus centres de distribució situats a Granollers (Barcelona), Benidorm (Alacant) i Granada.

Nous projectes

El grup Disbesa-Darnés ha inaugurat un espai de formació, a Torroella de Montgrí, i enguany en condicionarà un altre que estarà ubicat a Barcelona; ambdues sales suposaran una inversió de 630.000 euros. Són anomenades «sales 1956» en reconeixement a l'any de fundació del grup, i serveixen per realitzar formacions als seus propis equips de venda i també als seus clients. Les formacions programades són de productes tan diferents i especialitzats com tiratge i tast de cervesa, elaboració de gintònics, cafès, tasts de vins o temes culinaris. En total aquest 2018 s'haurà fet una inversió en immobles de 2,18 milions d'euros.

El grup Disbesa-Darnés és líder nacional en la distribució al canal d'hostaleria independent, amb més de 80.000 clients a tot Espanya. Actualment treballa amb més de 400 proveïdors, focalitzats sobretot al canal de l'hostaleria. Disbesa-Darnés compta amb 35 centres -dels quals 5 són plataformes logístiques-, 1.300 treballadors, 1.000 vehicles propis i gestiona 5.000 referències a través dels 281.900 m2 d'instal·lacions pròpies, 31.105 m2 dels quals són refrigerats.

El grup sempre ha apostat per la potenciació de les grans marques de distribució amb les quals treballa. Els seus clients principals són empreses d'hostaleria independent, però des del 2014 també compta amb una divisió especialitzada a oferir servei a clients nacionals d'hostaleria organitzada, col·lectivitats i cadenes hoteleres.

Aposta digital

El passat 1 d'abril, el grup Disbesa-Darnés va inaugurar la renovació de la seva web i una aplicació dirigida exclusivament als seus clients d'hostaleria.

Aquestes eines estan preparades per a la realització de comandes, la gestió administrativa del client i té a més un ampli contingut d'informació sobre productes, receptes, continguts al·lèrgens i d'altres novetats.

El conseller delegat, Josep Darnés, va indicar que «aquests bons resultats demostren l'esforç per oferir el millor servei a un ampli ventall de clients, de manera integral però sobretot individualitzada; com hem fet sempre».

De la seva banda, el conseller delegat, Fèlix Santaeulàlia, va expressar que «les perspectives que tenim són molt bones i encarem aquest any amb molt d'optimisme pels projectes nous que implementarem».