Les empreses espanyoles es troben entre les que més temps han d'esperar per cobrar les seves factures, amb una mitjana de 78 dies el 2017, davant dels 66 dies de mitjana en l'àmbit mundial, segons reflecteix un estudi de Solunion i Euler Hermes, que alerta del deteriorament generalitzat dels terminis de cobrament.

Entre els diferents sectors, les empreses espanyoles amb més retard en el cobrament van ser les del sector del petroli i el gas, amb 131 dies d'espera, per davant de les de la construcció, amb una mitjana de 111 dies, i les tecnològiques, amb 109 dies, mentre les millors dades de cobrament van correspondre a les empreses «venda al detall», amb 20 dies d'espera, les de transport, amb 46 dies, i les de telecomunicacions, amb 51.

Entre els 36 països analitzats, només el Marroc, Itàlia i Turquia, amb una mitjana de 83 dies d'espera, Grècia, amb 89 dies, i la Xina, amb un període mitjà de cobrament de 92 dies, van registrar terminis més prolongats, mentre que Nova Zelanda, amb 43 dies de mitjana, va ser el país amb menys retard, per davant de Sud-àfrica, Dinamarca i Àustria, amb 50 dies.

En l'àmbit mundial, el període mitjà de cobrament de les empreses es va situar l'any 2017 en 66 dies, el que representa el major termini d'espera des de 2007, mentre els autors de l'estudi preveuen que el retard en el cobrament arribarà a una mitjana de 67 dies l'any 2018.

En aquest sentit, els experts assenyalen que aquest deteriorament «reflecteix la relaxació dels estàndards de pagament entre empreses», assenyalant que hi ha una correlació clara entre el període mitjà de cobrament i l'activitat econòmica global. «Ara que l'economia mundial està millorant, les companyies tendeixen a confiar més en els seus clients, tot i l'augment de les insolvències empresarials», afegeixen.