L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut més de 600 reclamacions de persones damnificades pel tancament de la cadena de dentistes iDentaliDental, mentre que els Mossos d'Esquadra tramiten més de 350 denúncies per estafa.

La Generalitat ha informat avui que està coordinant les accions amb el Departament de Salut, el Departament d'Empreses i els Mossos d'Esquadra per adoptar les mesures oportunes pel tancament d'aquesta cadena d'odontologia, que ha deixat molts pacients a mitges dels seus tractaments i amb deutes per haver finançat els seus serveis.

Els Mossos d'Esquadra han informat que estan atenent des del primer moment les denúncies dels usuaris afectats, que han fet la corresponent investigació i valoració i han posat les actuacions a disposició de l'autoritat judicial per si els fets poguessin ser constitutius de delicte.

El Col·legi Oficial d'Odontòlegs i Estomatòlegs, que també ha rebut més de 120 reclamacions d'usuaris, ha interposat una denúncia davant els jutjats penals de Barcelona per la presumpta comissió de delictes contra la salut pública, estafa, publicitat enganyosa, lesions i contra la Seguretat Social contra els responsables d'iDental pel seu sobtat tancament.

La inspecció de consum de la Generalitat ha requerit a l'empresa iDental per obtenir les dades dels pacients, i els tractament contractats, els realitzats i les arracades, així com les dades econòmiques corresponents a aquests tractaments.

L'ACC també ha requerit a les entitats financeres de crèdit amb les quals els pacients d'iDental han contractat els crèdits perquè, en tractar-se de crèdits vinculats, "procedeixin immediatament a la resolució del contracte de crèdit" i s'abstinguin de cobrar qualsevol quota ja que el servei s'ha deixat de prestar.

L'ACC ha assegurat que vetllarà per la suspensió del cobrament dels deutes per part de les entitats financeres i ha recomanat als afectats pel tancament de les clíniques de l'empresa iDental a Barcelona, Tarragona i Girona que recopilin tota la documentació que disposa (publicitat, pressupost, contractes, factures ...) i presentin una denúncia davant els Mossos.

El departament de Salut ha informat als afectats que si requereixen alguna intervenció immediata (retirada de punts, infecció, dolor agut...) pot anar al seu centre d'atenció primària perquè el metge de capçalera adopti les mesures adequades.