CaixaBank ha concedit un total de 942,5 milions d'euros de crèdit al sector hoteler espanyol durant el primer semestre de l'any, un 36% més respecte a l'any anterior, amb més de 1.600 operacions realitzades. Segons informa l'entitat bancària, amb aquests resultats CaixaBank ha superat el seu objectiu inicial de creixement anual del 20% en aquesta línia de negoci, en assolir el 36% durant els primers sis mesos de l'any. A Girona, Tarragona, Lleida i la Catalunya Central s'han concedit més de 109 milions d'euros al sector, xifra que representa un creixement del 43% respecte al crèdit concedit el 2017.

Les comunitats autònomes que més volum de crèdit han rebut han estat les Illes Balears, Catalunya i la Comunitat de Madrid, amb una concessió de prop de 400, 109 i 164 milions, respectivament, totes elles amb increments respecte al primer semestre del 2017.

A través de la seva línia de negoci encarada al mercat turístic 'CaixaBank Hotels & Tourism', l'entitat compta amb 8.927 clients del sector hotels i altres allotjaments, i 4.542 milions d'euros de volum de negoci.

En aquesta línia, CaixaBank ha signat durant aquest any 20 convenis amb federacions hoteleres, ha organitzat 24 trobades amb empresaris del sector de tot el territori i ha participat en les fires turístiques més importants del món com la World Travel Market de Londres i la Fira Internacional de Turisme de Berlín.

CaixaBank ha assolit un benefici de 1.298 milions d'euros en el primer semestre de l'any, un 54,6% més que en el mateix període del 2017, gràcies a la millora del negoci bancari, la contenció de costos, la reducció de les dotacions i la major aportació del banc portuguès BPI.

L'entitat ha augmentat fins al juny tots els seus marges, ha impulsat la seva rendibilitat fins al 10,4% i ha aconseguit reduir novament la seva taxa de morositat, situant-la en el 5,3%, cinc dècimes menys que en el trimestre anterior.