Els pagaments contactless suposen el 57% de les transaccions que es fan amb targeta Mastercard a Espanya, un percentatge que creix mes a mes i que supera en nou punts percentuals la mitjana de la Unió Europea, segons un estudi de la companyia tecnològica de pagaments.

Mastercard assegura que Europa encapçala la «revolució contactless» i que Espanya és un dels països que lideren el rànquing. Així mateix, ha destacat que un dels principals impulsors del creixement de les transaccions contactless són els sistemes de transport europeus, ja que aquest mitjà de pagament és «més ràpid i segur».

L'augment en l'ús de contactless a Espanya s'ha incrementat un 80% al llarg de 2018, alhora que l'increment a Europa ha estat del 97%. Així, més del 50% de les transaccions en tenda amb targetes Mastercard en més de 15 mercats europeus, entre els quals es troben Dinamarca, Croàcia, Grècia, Hongria, Països Baixos, Polònia i Rússia, es realitzen de manera contactless.

«A més de la facilitat d'ús i la comoditat, els usuaris també demanen major seguretat i protecció quan es tracta de tecnologia de pagament», indica l'informe, que assegura que l'increment de pagaments contactless ha augmentat la familiaritat i confiança dels usuaris, que ara aposten per aquesta tecnologia com una forma de pagament «igual de segura o més que les formes tradicionals».

El president de Mastercard Europa, Javier Pérez, va assenyalar que, independentment de l'estat de l'economia i el desenvolupament de cada país, és consistent l'adopció i l'aposta dels consumidors per aquesta tecnologia per a les seves transaccions diàries. «Cada vegada més comprats europeus demostren una ràpida adopció de la tecnologia contactless a mesura que els consumidors augmenten la seva confiança en la mateixa», va explicar.

S'acaba el cas antimonopoli

Per altra part, aquesta setmana s'ha conegut que el cas més gran antimonopoli als Estats Units es tanca definitivament després de tretze anys de batalla legal i que implica les gestores de targetes

Visa i Mastercard, els principals emissors de targetes de crèdit, que van acceptar compensar amb fins a 6.240 milions de dòlars (5.350 milions d'euros) les botigues a les quals van aplicar comissions excessives per poder realitzar pagaments amb diners plàstics.

En el pacte participen també JPMorgan Chase, Bank of America, Citibank, Wells Fargo, Capital One i Barclays.

D'acord amb els termes finals anunciats, el cost per Visa, Mastercard i els bancs serà 900 milions (772 milions d'euros) superior a la temptativa d'acord amb el que es va anunciar fa ja sis anys.

En el cas de Visa, la compensació total als afectats per les seves pràctiques ascendeix a 4.100 milions (3.515 milions d'euros), per la qual cosa haurà d'abonar 600 milions (515 milions d'euros) més dels que havia pactat.

El pagament addicional de Mastercard és de 108 milions (92 milions d'euros), que s'havia compromès abans a pagar 790 milions (678 milions d'euros).