Endesa ha habilitat una aplicació perquè els seus clients puguin sol·licitar el bo social a través de dispositius mòbils. L'aplicació, anomenada Endesa bo social i que està en funcionament des de setembre, compta ja amb més de 4.000 descàrregues i a través d'ella s'han rebut més de 1.500 sol·licituds procedents de tot Espanya.

Amb aquesta aplicació, l'energètica va assenyalar que intenta facilitar i agilitzar la tramitació del bo social, ja que, seguint els passos que apareixen a la pantalla del telèfon mòbil un cop oberta, només cal fer una instantània amb els documents requerits per al seu enviament.

Endesa ha dut a terme una campanya informativa a tots els seus clients per tal de facilitar-los l'accés als canals que la companyia ha posat a la seva disposició per sol·licitar aquest benefici. A més, l'elèctrica ha enviat prop de dos milions de cartes i correus electrònics per informar els seus clients dels terminis i nous requisits continguts en la nova normativa sobre el bo social.

Així mateix, ha informat d'això mitjançant reportatges i pàgines de publicitat a través dels mitjans de comunicació i ha mantingut més de 160 reunions informatives i formatives amb ONGs, organismes de consum, associacions de consumidors, serveis de les comunitats autònomes i ajuntaments, i altres agents socials, per a transmetre'ls quins són els nous requisits d'aquesta normativa i la documentació que cal presentar per realitzar la seva tramitació.

Segons les dades d'Endesa, a Espanya la companyia compta amb prop de 250.000 adherits ja al nou bo social, mentre que els clients que pertanyen a l'antic bo social han de tornar a tramitar la sol·licitud, segons estableix la llei.

No obstant això, tot i que el 8 d'octubre acaba el termini perquè els qui tinguessin l'antic bo social el renovin, encara que previsiblement el Govern atorgarà un termini extraordinari de regularització fins al pròxim 31 de desembre, Endesa va indicar que la sol·licitud d'aquest ajut «es pot fer en qualsevol moment, de manera que qualsevol client que ho desitgi podrà sempre sol·licitar el bo social».

Els clients de l'energètica que compleixin els requisits per acollir-se al nou bo social ho poden sol·licitar per correu electrònic, per correu ordinari, a través de la pàgina web de l'empresa i a les oficines d'Endesa de manera presencial.