Les vendes en el sector tèxtil van tornar a la dinàmica negativa al setembre després d'encadenar tres mesos en positiu i van registrar una caiguda del 3,1% al setembre, i van deixar l'acumulat anual en el -3,9%, segons les dades del Baròmetre d'Acotex. En concret, la patronal del sector tèxtil va recordar que la tornada de les vacances sempre és «dura», a la qual cosa es va unir les condicions climatològiques, ja que setembre va ser un mes amb temperatures altes, mentre que a les botigues està ja la col·lecció tardor-hivern.

Acotex va reconèixer que la «climatologia afecta» les vendes, però va destacar que «no és una variable nova» i va considerar que el sector «ha d'adequar-se als nous temps, no només en els canvis tecnològics, sinó també en la climatologia, que no és la mateixa que fa 10 anys».

El sector tèxtil es va mostrar confiat en tornar a la dinàmica positiva a la recta del final d'any, impulsat pel Black Friday i la campanya de Nadal, que incentiven el consum. «Esperem que en aquest últim trimestre i més en concret en els dos últims mesos de l'any es recuperin les vendes i es redueixin les pèrdues i tancar l'any amb la menor caiguda possible», van assenyalar des de la patronal.

Per altra banda, Acotex confia que alguns factors externs com l'entrada en funcionament de Madrid Central, que tancarà el trànsit als no residents i que pot suposar una menor afluència de públic als comerços ubicats al centre de la capital, no afecti massa, ja que pot provocar una disminució de les vendes.

La caiguda de les vendes de peces de moda al setembre coincideix amb les dades de l'índex ShopperTrak per a Espanya, que mostren que l'afluència als centres comercials va caure un 1,7% al setembre respecte al mateix mes de l'any passat. En concret, l'índex reflecteix que aquesta caiguda es deu al descans consumista del final de l'estiueig i les vacances, circumstància que no ha estat compensada per la despesa de la tornada a l'escola, recurrent al setembre. Aquest retrocés es produeix, a més, després de dos mesos de màxima entrada de turistes a Espanya.

Un altre motiu d'aquest descens és que aquest any els consumidors no han hagut d'invertir un cost addicional per a l'equipament contra el fred, perquè el setembre va ser molt sec i calorós. Setembre no va ser un bon mes per als centres comercials, ja que l'afluència encadena dos mesos de caiguda amb el descens del 6,3% respecte al mes d'agost.