25 de octubre de 2018
25.10.2018
Diari de Girona

La cadena Nostrum inicia els tràmits per a un concurs de creditors

25.10.2018 | 00:29
L'empresa Nostrum

Home Meal, propietària de la cadena de menjar preparat Nostrum, s'ha vist obligada a presentar preconcurs de creditors en no haver pogut arribar finalment a un acord per refinançar el seu deute amb la banca per un import d'uns 10 milions d'euros.

La companyia, que cotitza en el Mercat Alternatiu Borsari (MAB), va anunciar al setembre un principi d'acord per refinançar tot el seu deute a curt termini, però ahir, quan s'havia de procedir a la signatura de l'acord, una de les entitats del pool, en una decisió «unilateral i d'última hora», se'n va despenjar i va instar a l'embargament dels comptes de l'empresa.

Home Meal s'ha acollit al «paraigua jurídic» que ofereix el preconcurs «com a acte de responsabilitat i per protegir els interessos de tots», ja que d'aquesta manera un jutge paralitza les ordres d'embargament i dona un termini de tres mesos a empresa i creditors per seguir negociant el refinançament del deute.

"Com a empresa no pots treballar amb els comptes embargats", ressalta la directiva, que assenyala que Home Meal no havia fet abans aquest pas perquè "les negociacions anaven bé" i res no feia pensar que un dels bancs s'apartaria del principi d'acord.

La directora general d'Home Meal assegura que l'empresa seguirà operant amb normalitat i que la situació de preconcurs no tindrà cap implicació per a proveïdors, franquiciats, treballadors o clients.

"L'empresa està més forta que mai i volem seguir creixent. A vegades, no obstant això, cal ordenar la casa abans de fer nous passos", explica Rams, que recorda que Home Meal ja va presentar preconcurs l'any 2012 i va aconseguir tirar endavant. Respecte al llançament de la seva pròpia criptomoneda, un projecte en el qual Home Meal ha treballat l'últim any, Rams comenta que segurament "a final d'any o principis del que ve estarà tot muntat".

L'objectiu Homeal del grup català era captar 50 milions d'euros a través d'aquesta oferta inicial de moneda (ICO, per les seves sigles en anglès) per finançar el seu pla d'expansió, que preveia passar dels 130 establiments actuals als 800 a tot Europa en un termini de cinc anys. Rams indica, sobre això, que el projecte "no és inamovible" i que es poden "ajustar" algunes xifres, ja que la iniciativa depèn de la situació del mercat i aquest és "molt volàtil".

Home Meal va duplicar les seves pèrdues el 2017 i va acabar l'exercici amb uns números vermells de 3,46 milions d'euros, enfront dels 1,52 milions de pèrdues del 2016.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook