El president de Mercadona, va assegurar ahir que l'economia està «igual» aquest any que el passat, però creu que la percepció s'ha deixat portar per l'«embolic polític-autonòmic», que fa estar «més acollonit».

Roig es va pronunciar en aquests termes durant la seva conferència Orgull de ser empresari . Davant un auditori de més de 700 empresaris, el president de Mercadona va defensar que l'economia espanyola no va empitjorar respecte a l'any anterior però va lamentar que les perspectives s'han «deixat portar» per la situació.

«Sí, aquest any estem igual que l'any passat, el que passa és que les perspectives, que ens hem deixat portar per l'embolic que tenim polític-autonòmic, et fan estar més acollonit, però no és veritat, l'economia va igual que l'any passat», va argumentar el president de Mercadona, abans d'expressar la frase: «Que no em fiqui pel tema polític..., no?», la qual cosa va provocar els aplaudiments dels assistents. «Ja me n'anava, ja me n'anava», va afegir, cosa que va tornar a arrencar nous aplaudiments.

Roig va pronunciar aquestes paraules després d'animar els empresaris a «no tenir por de sortir» per transmetre la labor que realitzen per millorar la imatge que donen a la societat. Així mateix, va apuntar que existeix un «ecosistema a favor de l'empresariat a Catalunya» que, no obstant això, no es troba en altres territoris, com, per exemple, Andalusia, on «gairebé es deia señorito del cortijo» a l'empresari, va apuntar.

Per altra part, el president de Mercadona, Juan Roig, va admetre que el procés de digitalització de la cadena de supermercats va «bastant endarrerit», però confia que, en el termini de cinc anys, deixi de ser una « bonyiga» per ser «admirada», al mateix temps que va mostrar la seva aposta pel desenvolupament de la venda a internet: «M'he canviat de jaqueta, creiem que és rendible».

En el seu discurs, el president de Mercadona va remarcar els canvis que ha escomès la companyia al llarg dels anys i va reivindicar la seva política de Sempre Preus Baixos (SPB) -tant en la seva marca pròpia d'Hacendado com en la resta de la seva oferta-, sempre buscant la «qualitat total».

Canvi de jaqueta digital

En el procés de digitalització van «bastant endarrerits», va admetre, encara que va recordar que va passar de no creure en la venda a internet a apostar fort pel seu desenvolupament: «M'he canviat la jaqueta perquè creiem que és rendible». El projecte pilot es va engegar a València, però pròximament s'estendrà a Barcelona, Madrid i altres parts d'Espanya, va avançar.

De fet, Roig es va mostrar «molt content» de com està anant Mercadona a internet i preveu obrir-la també a Portugal l'any que ve. I és que l'empresari valencià intenta que «ser gran» no sigui incompatible amb ser «àgil» i per a això la informàtica està cridada a jugar un paper molt important: «Qui no es digitalitzi desapareixerà», va advertir. En el seu cas, el desenvolupament digital està tenint «molt èxit» i han trobat la manera de fer-lo «rendible», va celebrar.

El president de Mercadona va aprofitar la seva intervenció per destacar la bona marxa de la companyia, amb un augment de les vendes entre un 5% i un 6% des de principi d'any. No obstant això, va recordar que la missió de l'empresa no va de ser només guanyar diners sinó «satisfer» els clients i tots els elements de la cadena de producció.