L'aerolínia irlandesa Ryanair i la companyia de baix cost hongaresa Wizz Air s'implementaran a partir de demà dijous 1 de novembre la seva nova política d'equipatge de mà a bord de la cabina, amb la qual busquen reduir els retards.

Ryanair obligarà els clients a pagar per les maletes de fins a 10 kg que introdueixin a la cabina, cosa que fins ara era gratuït, mentre que Wizz Air permetrà introduir una maleta a la cabina a aquells clients que comptin amb el servei prioritari (els que no el tinguin només podran introduir un bony) i es podrà facturar una maleta de 10 kg des de 7 euros.

Segons ha avançat Ryanair a finals d'agost, amb aquesta mesura es pretenen reduir els retards en els vols i abaratir el cost de l'equipatge facturat.

Anteriorment, tots els clients no prioritaris podien portar amb si a bord una bossa de mà i una maleta sense càrrec addicional. No obstant això, com a part d'una altra revisió de la política d'equipatge de Ryanair, les maletes havien de ser etiquetades a la porta de l'avió per posteriorment ser transportades al celler de forma gratuïta, el que segons la companyia va causar retards en els terminis de lliurament de 25 minuts.

A partir de novembre, els clients no prioritaris només podran portar a la cabina grats una bossa de viatge i només els prioritaris podran portar dues bosses sense cost addicional, entre elles, una maleta.

Els viatgers no prioritaris que vulguin afegir una maleta de 10 kg a la seva reserva podran afegir la prioritat d'embarcament des de 6 euros i portar dues bosses o afegir un equipatge facturat a la seva reserva des de 8 euros que s'ha de facturar al taulell de lliurament d'equipatge .

Els que agreguin l'equipatge després de reservar i fins a 40 minuts abans de l'hora de sortida programada del vol l'import ascendirà a 10 euros.

Ryanair també ha comunicat que els clients comptaran amb més capacitat per embarcar els líquids a la maleta de fins a 10 kg i que el bony petit que porti el viatger podrà ser un 40% més gran.

La nova política d'equipatge s'aplicarà a tots els viatges posteriors a l'1 de novembre, segons ha fixat Ryanair, que detalla que el servei prioritari té un límit de 95 clients per vol.

La companyia, que creu que aquesta nova tarifa podria reduir els ingressos obtinguts per facturació d'equipatge, defensa que cap aerolínia permet que els seus passatgers pugin totes les maletes a la cabina, una política que han rebutjat organitzacions com Facua.