El dièsel va continuar per darrere de la gasolina a l'octubre i des de principi d'any. Així, el mes passat, el 70,09% dels lliuraments van correspondre a models de gasolina, enfront del 19,99% dels dièsel i al 9,92% dels híbrids i elèctrics a les comarques gironines. La caiguda del dièsel és del 34% respecte al mateix més de l'any passat i acumula ja un 20% menys en l'acumulat de l'any.

Fins l'octubre, el 66% dels turismes i dels tot terrenys tenia un motor de gasolina, enfront del 25% dels models dièsel. Els híbrids i elèctrics van copar el 8,6% dels lliuraments.

Per canals, les vendes a empreses van tancar el desè mes de l'any amb un volum de 329 unitats, la qual cosa suposa una caiguda del 21%, mentre que en l'acumulat de l'any els lliuraments corporatius s'han venut 3.915 unitats, un 12,92% més.

Per la seva banda, els clients particulars van adquirir 1.061 automòbils el mes passat, un 9,27% menys, i 9.675 unitats en el que va de 2018, mentre que les empreses de lloguer van comprar una única unitat el mes passat, un 97,5% menys, i 417 unitats des de gener, un 125,41% més.

La caiguda de les vendes de cotxes dièsel, més pronunciada a Espanya però comú a la resta de països de la UE, s'incrementarà previsiblement durant els pròxims mesos, segons fonts del sector. De fet, entre els plans de Govern està encarir el preu del gasoil.

Les matriculacions de turismes i tot terrenys van registrar un volum de 88.410 unitats durant el passat mes d'octubre, la qual cosa representa un descens del 6,6% en comparació del mateix mes de l'any anterior, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).

Aquest mes d'octubre va comptar amb un dia laborable més que l'any passat. Malgrat aquest dia més de lliuraments, el mercat encara està ajustant-se després de l'avançament de les compres que va provocar l'entrada en vigor el passat 1 de setembre de la nova normativa de mesurament d'emissions WLTP. Els mesos de juliol i, sobretot, agost van registrar increments molt elevats de les matriculacions que ara s'estan equilibrant, destaquen les principals patronals espanyoles del sector de l'automoció.

D'aquesta manera, el mercat nacional encadena dos mesos consecutius en descens. Al setembre, les vendes d'automòbils al territori nacional van caure un 67%, fins a 69.129 unitats, després de la 'ressaca' del WLTP, que a l'agost va elevar el mercat gairebé un 50%, amb 107.692 unitats comercialitzades.

Entre gener i octubre, les vendes de cotxes van millorar un 10% en comparació dels mateixos mesos de l'exercici previ, fins a 1,3 milions d'unitats.