La campanya de descomptes del Black Friday -amb origen als Estats Units com el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques amb significatives rebaixes - es «consolida» entre els comerços catalans i enguany el sector espera una «bona» campanya, segons va explicar el president de Retailcat, Joan Carles Calbet.

Per la seva banda, el president de Comertia, German Cid, va preveure un augment de vendes «d'entre un 5 i un 10%» amb relació al Black Friday de l'any passat. Cid ho ha atribuït al fet que «molts» comerciants amplien els dies de descomptes. De fet, alguns ja han començat a fer-ne aquest dilluns, en el que des de Comertia anomenen Black Week.

Retailcat va xifrar en un 80% els comerços minoristes de Catalunya que faran algun tipus de promoció al llarg de la setmana mentre que entre els socis de Comertia la xifra s'enfila al 99%.

«Molta gent el que ha fet és ampliar el període de Black Friday», va assegurar el president de Comertia, i converteixen la campanya de descomptes en la Black Week, amb promocions durant la setmana, en alguns casos des d'aquest dilluns i fins dissabte.

Segons Cid, que els comerços ampliïn els dies amb descomptes farà que augmentin les vendes amb relació al Black Friday de 2017. Cid va apuntar que aquesta setmana les vendes poden multiplicar-se «per quatre o per cinc» en comparació amb una setmana normal.

Per la seva banda, Calbet va assegurar que el més «habitual» entre els comerços minoristes catalans és fer «dos dies» de promocions, en la majoria dels casos divendres i dissabte. «No hi ha unanimitat», va puntualitzar el president de Retailcat.

Calbet va explicar que alguns sectors poden «doblar o triplicar» les vendes durant el Black Friday, sobretot els comerços que venen «productes tèxtils, sabates, electrònica o electrodomèstics». «Són els que més es beneficien perquè la gent anticipa [les compres] dels regals que fa per Nadal», va assenyalar Calbet.

El president de Retailcat va explicar que el Black Friday «anticipa» la campanya de Nadal, que s'avança «uns 10 dies» al que era habitual. «Les vendes de la campanya de Nadal es dilueixen en molts més dies», va dir Calbet, i les vendes «es ressenten» les setmanes posteriors al Black Friday «perquè la gent ha anticipat compres». Tanmateix, Calbet va assegurar que les perspectives són que aquesta campanya de Nadal sigui «una mica millor» que la de 2017.