La valenciana Eugenia Lorente es va convertir ahir en la guanyadora de la tercera edició GMchef, el concurs culinari organitzat per GM FOOD -l'antic Grup Miquel- a través de la seva ensenya GMcash, dirigit a estudiants d'hostaleria de primer any que han presentat tapes de creació original, elaborades per un mínim de quatre productes de la Marca Pròpia Gourmet, i que es va celebrar durant la tarda d'ahir a l'espai Mas Marroch d'El Celler de Ca Roca. El president del jurat era el cuiner gironí Joan Roca.

L'estudiant de l'IES Cap de l'Aljub de Santa Pola, a Alacant, va resultar vencedora amb la tapa «Deconstrucció de gaspatxo manxec» en un concurs que es va acabar per erigir en una reivindicació de la dona en l'àmbit de la gastronomia, ja que tres dones van aconseguir els tres premis. La tapa vencedora es compon d'un praliné de terra de coca de gaspatxo, un caneló com a element principal, botons d'allioli d'all negre, punts verds, bolets glasejats, aire de pebrella, romaní i una teula de mel.

La jove de la Font de la Figuera va destacar en una edició on s'ha demostrat la visibilitat de les dones al món de la cuina, i va rebre com a premi una estada amb experiència gastronòmica per a ella i el seu mentor Damián Azorín, més dos acompanyants a El Celler de Can Roca. A més, l'escola rebrà un bonus de 1.000 euros per realitzar compres a GMcash.

La segona classificada és María Eugenia Barbera amb una original «Croqueta de pad thai», que farà una estada amb experiència gastronòmica al restaurant de MB de Martín Berasategui, situat en l'Abama Resort de Tenerife. Per a Eugenia, el concurs ha suposat «un repte i una gran il·lusió que em permetrà aprendre durant quatre mesos en un dels millors restaurants d'Espanya».

Finalment, la tercera plaça va ser per a Magdalena Mas, mallorquina que va presentar la tapa «Frit de safarnària», i que realitzarà una estada amb experiència gastronòmica en el restaurant de Huelva Acánthum de Xanty Elias, Brand Ambassador de GM FOOD. La tercera classificada ha canviat la seva tapa per obtenir una creació amb producte de temporada, de km 0, en coherència amb la seva filosofia.

Aquest certamen se celebra a escala estatal i hi han participat més de 1.080 alumnes de 80 escoles de tot Espanya.