21 de novembre de 2018
21.11.2018

Uber aterra a Girona... per repartir menjar

Uber Eats va començar el servei fa una setmana amb 40 restaurants de menjar ràpid de la ciutat de Girona de vuit especialitats diferents

21.11.2018 | 16:15
Els repartidors porten una motxilla verda

A Espanya, Uber Eats va començar de forma improvisada a Madrid el 2015, però l'experiència de la tecnològica li ha permès ja arribar a Girona. Primer van ser els passatgers i ara arriba el torn al menjar.

Sense necessitat d'una comanda mínima, Uber Eats de Girona ofereix de moment més de quaranta restaurants classificats en 8 tipus de menjar. De dilluns a diumenge de 12 a 24 hores i durant tota la setmana es pot rebre a domicili o la feina alguna mena de menjar ràpid. S'estima que el temps de lliurament se situarà entre els 10 i els 30 minuts.

Una rèplica del servei que ja arriba a desenes de ciutats a tot el món. Durant el primer mes, fins al 12 de desembre, el cost de lliurament serà gratuït usant un codi de comanda.

Per accedir al servei és necessari haver descarregat l'aplicació d'Uber Eats, a la qual podran accedir amb les dades de registre d'Uber, o mitjançant la web ubereats.com.

Uber Eats està present en més de 220 ciutats a tot el món i col·labora amb més de 100.000 restaurants. Des del llançament del servei a Toronto el desembre de 2015 s'han lliurat ja a tot el món més de 47 milions d'hamburgueses, 15 milions de «burritos» i 12 milions de peces de sushi.

El problema dels «riders»

A l'espera que les ciutats segueixin creixent, UberEats no ha escapat a l'onada de Deliveroo o Glovo. Tots posats dins del mateix sac de les polèmiques als repartidors, ja han estat diverses les veus que han apuntat a una intensa revisió dels models laborals dels repartidors. Registrats com a empleats autònoms, per a alguns sindicats com la UGT, aquesta situació suposa una realitat de falsos autònoms o empleats invisibles.

L'última queixa dels sindicats ha vingut precisament d'una de les integracions que diferents plataformes han afegit. Una assegurança per als repartidors que, en cas d'acceptar-se per la seva banda, els obligaria a pagar per treballar (2 euros de mitjana). Un ­sistema que, segons els sindicats, converteix als riders en clients, burlant així les Inspeccions de Treball.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook