Els taxistes de Girona, Salt i Sarrià de Ter han decidit convocar una protesta en contra de les llicències VTC, però han optat per portar a terme unes mobilitzacions totalment diferents a les que s'estan fent a Barcelona. En aquest cas, cada dimarts i dimecres entre les onze i les dotze del matí i les set i les vuit del vespre oferiran trajectes urbans gratuïts. En el moment en què una persona pugi en un taxi durant aquestes franges, el conductor li comunicarà que el viatge serà gratuït. Durant el trajecte, els taxistes aprofitaran per explicar el seu punt de vista d'aquest conflicte.

El president de Gitaxi, Fernando Samitier, va detallar que «la intenció és orientar l'opinió pública». Samitier va afirmar que busquen una manera de «compensar» els clients que es veuen «agreujats pels serveis mínims» del servei de taxi durant la convocatòria de vaga. A més, el president del col·lectiu també va aprofitar per aclarir que l'explicació dels taxistes durant el trajecte és un bon moment perquè la societat sàpiga els motius del conflicte «de primera mà».

En paral·lel a aquesta protesta, el president de Taxi de Girona, Salt i Sarrià de Ter, Guillermo Castell, va avançar que els conductors de Girona que tinguin festa «baixaran fins a Barcelona» fent una marxa lenta per «donar suport» als taxistes de la capital catalana. De fet, des d'aquest cap de setmana, ja hi ha algunes persones que ho van fer.

Fernando Samitier va matisar que el col·lectiu no està en contra dels cotxes VTC. El president de Gitaxi va remarcar que «les VTC han existit i han d'existir» ja que aquests vehicles fan un tipus de «serveis complementaris» als dels taxis. De fet, Samitier va recordar que els VTC estan pensats per a «persones que no volen demanar un taxi» i busquen un servei «de luxe». De tota manera, el president creu que s'han donat massa llicències i que això ha comportat que alguns dels cotxes VTC hagin acabat fent serveis pròpiament del taxi.

La mobilització es va aprovar a la plaça d'Espanya de Girona, en una assemblea convocada per Gitaxi, Taxi de Girona, Salt i Sarrià de Ter i el Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC). En aquesta hi va participar gairebé la totalitat de les més de 80 llicències que hi ha entre els tres municipis gironins. Tots ells han acordat fer aquesta protesta.

Una de les taxistes que va secundar la proposta, Angelica Bello, va afirmar que el seu col·lectiu està en «desavantatge» davant les condicions que tenen els VTC. De fet, Bello va assegurar que plataformes com Uber i Cabify «paguen els seus impostos fora» de l'estat espanyol i això posa en risc alguns serveis com ara «la qualitat de la sanitat o l'educació».

Un 20% menys de serveis

La taxista va avançar que es preveu que a l'estiu arribin uns 20 cotxes amb llicència VTC a Girona. Això podria afectar amb la reducció «d'un 20% de la feina, com a mínim». Angelica Bello va afirmar que els cotxes amb llicència VTC «tenen mobilitat absoluta» perquè «potser estan a Barcelona i pugen a Girona perquè hi ha un congrés», mentre que els taxis tenen una restricció geogràfica i només poden treballar dins del municipi on tenen la llicència.