La recaptació per impost de matriculació (taxa que està transferida a les comunitats autònomes) es va situar en 513,4 milions d'euros al tancament de l'any passat, fet que suposa una forta pujada del 31,5% en comparació amb els 390,2 milions d'euros ingressats a l'exercici anterior, segons dades de l'Agència Tributària (AEAT).

Fonts del sector van explicar que l'increment de la recaptació pública per aquest impost es deu a dos motius principals, com són la major demanda de tot terrenys, que solen tenir un major preu, i l'auge dels models de gasolina, que, en comparació amb el dièsel, afronten un tram superior de l'impost.

Al desembre, les comunitats autònomes van percebre un total de 49,09 milions d'euros per aquest concepte, el que representa una forta pujada del 40,4% en comparació amb els 34,96 milions d'euros ingressats l'any previ.

La quota mitjana a ingressar per cada vehicle matriculat a Espanya durant el 2018 va ser de 377 euros, un 22,8% més, mentre que aquesta quota es va elevar fins a 488 euros a l'últim mes de l'any passat, xifra que representa un increment del 50% .

Segons les dades de l'AEAT, el preu mitjà dels vehicles abonat pels clients el 2018 (incloent l'impost de matriculació) va ser de 17.249 euros, un 0,8% més, i de 17.889 euros al desembre, un 3,6% més.

Més diòxid de carboni

Els vehicles matriculats a Espanya durant l'any 2018 emetien una mitjana de 119 grams de diòxid de carboni (CO2) per quilòmetre, dos grams més que el 2017, mentre que els comercialitzats al desembre tenien emissions de 121 grams de mitjana (117 grams per quilòmetre el 2017).

Finalment, la base imposable (valor) dels vehicles matriculats a Espanya al llarg de l'any passat va arribar als 22.986 milions d'euros, un 7,5% més, i 1.751 milions d'euros en l'últim mes de l'any, un 4,3% menys.