Els joves de la Coordinadora de Agricultores y Ganaderos (COAG), entitat a la qual pertany l'organització agrària Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), impulsen una campanya que té com a objectiu últim afavorir la incorporació de joves al camp, acció que es pot aconseguir millorant la imatge social que es té del món agrari i posant en marxa mesures efectives per a incentivar el relleu generacional. Aquestes idees es van presentar aquest dimarts al Ministeri d'Agricultura a Madrid en el marc de la campanya «#SomosNuestraTierra», segons la nomenclatura original en castellà.

Segons van apuntar el grup de joves en l'acte, és fonamental assolir els objectius que es proposa la iniciativa tenint en compte que les estadístiques apunten que durant la dècada del 2020 al 2030, es necessitarà que a l'Estat s'incorporin a l'activitat agrària uns 20.000 joves cada any i, segons apunta JARC en un comunicat, actualment només ho fan uns 8.500. A més, les xifres també alerten que en el mateix període, 6 de cada 10 agricultors entraran en edat de jubilació.

Accions proposades

Algunes de les accions de la campanya se centren a incentivar el missatge a la xarxa, per exemple, creant una pàgina web específica per difondre la iniciativa.

Altres iniciatives consisteixen a organitzar actes a les principals ciutats de l'Estat, com ara trobades amb referents de l'àmbit de la cultura i la comunicació, i amb joves interessats a incorporar-se, per tal d'explicar la realitat del sector i mostrar-ne els casos d'èxit.