23 de febrer de 2019
23.02.2019
Diari de Girona

El 53% d'espanyols viu ara una economia «folgada» i un 38% només té per a «bàsics»

Un estudi revela que un 42% creu que la seva situació econòmica ha millorat en els últims cinc anys. Les preferències del consumidor a l'hora de gastar els diners que els sobraven van ser l'alimentació per davant dels viatges o la tecnologia

23.02.2019 | 01:29
El 53% d'espanyols viu ara una economia «folgada» i un 38% només té per a «bàsics»

El 53% dels espanyols declara tenir una economia «folgada» que li permet donar-se luxes amb major o menor freqüència, mentre que un 38% afirma tenir només per a bàsics i un 9% pot gastar a discreció.

Així es desprèn de l'informe Consumer prosperity de Nielsen, que destaca que encara que la recuperació no ha arribat encara a la gran majoria de les llars, ha permès que molts espanyols tinguin la seva tresoreria més sanejada que fa cinc anys.

En concret, un 42% dels espanyols creu que la seva situació econòmica ha millorat en els últims cinc anys, enfront d'un 22% que diu que va empitjorar en aquest temps.

Dins del ventall del consum, els espanyols van incrementar més la seva despesa en alimentació respecte a fa cinc anys. Supera ja la tecnologia i als viatges. Així, un 28% de consumidors gasta avui més que abans, segons l'informe, que explica que en els últims anys s'ha produït una revaloració del lineal de gran consum, de manera que els espanyols es llancen a canviar determinats articles per uns altres de major valor afegit. D'aquesta manera, l'alimentació se situa en la part alta del pòdium.

Cerveses o vins són dos dels molts exemples en els quals els espanyols consumeixen millor, encara que es donen més luxes a part d'en l'alimentació, com succeeix amb els viatges i la tecnologia.

L'anàlisi reflecteix que un 23% d'espanyols gasta més a viatjar i en mòbil, al mateix temps que un 22% afirma deixar-se més diners que abans en educació.

«A poc a poc els espanyols consumeixen més fora, en bars i restaurants, però per a això és necessari que la confiança del consumidor continuï creixent», va explicar Ricardo Alcón de Nielsen.

En tot cas, els espanyols realitzen la seva despesa més gran a l'hora de realitzar la compra, ja que l'any passat va créixer un 2,6% pel factor preu, per la inflació i per «un mix de productes de major valor afegit en la cistella».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook