08 de març de 2019
08.03.2019
Diari de Girona

Junts canviem el conte

El Banc Santander i The Walt Disney Company han subscrit un acord que forma part de «Generación 81», una iniciativa creada per l'entitat per promoure la igualtat de gènere.

08.03.2019 | 02:13
Junts canviem el conte

Avui arriba a les cartelleres Capitana Marvel, la primera pel·lícula de superherois que tindrà com a protagonista una dona. Després vindrà Aladdin, Toy Story 4 i Frozen 2, cintes que promouen la igualtat de gènere amb protagonistes fortes i independents que decideixen per elles mateixes. Les «princeses» Disney, com les dones del segle XXI, no tenen por de l'ogre ni necessiten un príncep que les rescati, un gir de guió que subscriu línia per línia el Banc Santander.

Per això i sota el lema «Junts canviem el conte», l'entitat bancària ha segellat una aliança amb la companyia d'entreteniment que, de moment, s'ha materialitzat en el llançament d'una edició limitada de targetes il·lustrades amb personatges del món Disney. L'objectiu: potenciar l'esforç per eliminar els biaixos i estereotips de gènere i ajudar que els nens i nenes siguin el que vulguin ser.

Aquest acord s'emmarca en Generación 81, una iniciativa dissenyada per Banco Santander per donar suport al progrés de la dona i identificar la seva companyia com un referent en matèria d'igualtat de gènere. El nom triat fa referència a l' any 1981, quan va culminar el reconeixement de la igualtat en la gestió de les finances entre homes i dones.

Referència en igualtat de gènere i inclusió

Inspirats en aquesta fita, des de l'entitat aposten per contribuir a donar visibilitat a models de referència femenins, aportar formació financera i promoure la carrera professional i l' emprenedoria en igualtat. Generación 81 sorgeix d'una reflexió de directives del banc que senten que és possible millorar el diàleg comercial amb les dones en el món de les finances, un sector en què encara persisteix un biaix molt masculí.

«Hem intentat dissenyar una oferta pensada per fer més fàcil el dia a dia de les nostres clientes, perquè els resulti més senzill conciliar la gestió del temps, la feina, les finances, la salut i la família», subratlla María Ruiz d'Andújar, responsable de Màrqueting i Desenvolupament de Negoci de Santander Espanya. «No es tracta tant de llançar productes específics per a dones, com d'atendre les seves necessitats concretes en diferents àmbits», assenyala la directiva.

En aquest sentit, a més de Cuenta 81, pensada tant per a homes com per a dones en homenatge a la lluita per la igualtat de gènere, Santander va llançar a l'octubre el primer fons d'inversió a Espanya que aposta per la igualtat de gènere, Santander Equality Acciones, i ha ampliat la seva oferta financera i no financera amb altres productes i serveis com l' assegurança de protecció familiar en femení o el servei denominat Santander Contigo, que ofereix a les clientes titulars de targeta de crèdit Santander Prime facilitats i avantatges per les seves gestions administratives, orientació telefònica en temes jurídics, salut, etc.

Una de les iniciatives que més èxit està tenint és la de mentoria. Sota el paraigües de Generación 81 i amb l'entusiasme de les dones directives de la xarxa comercial a Santander España, el banc ha posat en marxa tallers i fòrums en les diferents comunitats autònomes per reforçar el lideratge de les dones que volen créixer en l'àmbit professional, ja sigui per ascendir a un lloc de direcció, emprendre el seu propi projecte o desenvolupar-se dins del seu sector, dotant-les per a això amb recursos i eines a nivell personal que incrementin la seva autoestima i que les facin sentir-se capaces de conquerir les seves metes personals i professionals.

En relació amb la diversitat de gènere, Banco Santander és la companyia líder entre les empreses que formen part de l'índex Bloomberg Gender-Equality Index. L'entitat promou el talent femení tant intern com extern, amb programes i ajudes econòmiques a dones perquè realitzin màsters i postgraus en l'àmbit STEM, o altres programes com W50, a la Universitat de Los Angeles, per desenvolupar les capacitats de les dones que aspiren a formar part d'un consell d'administració.

La seva presidenta, Ana Botín, té molt clara l'aposta per les dones en llocs directius i ha fet públic el seu objectiu d'arribar a un 30% el 2025 i incrementar en un rang del 40 al 60% la presència femenina en el consell d'administració de l'entitat.

A Santander Espanya, el conseller delegat de l'entitat, Rami Aboukhair, té present aquest objectiu i ja compta amb una direcció territorial en la qual hi ha set directores territorials, d'un total de tretze.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit