Potser per a un nen de 3 anys sigui complicat entendre qualsevol concepte financer. Es tracta de conceptes massa abstractes, i més si tenim en compte que els números comencen a aprendre's amb 3 anys, amb 4 els comptes i a partir de 5 ja s'afronten les primeres sumes. Sí, sempre hi ha excepcions i hi ha nens que sorprenen els seus pares i professors per la seva precocitat, però en general encara no tenen la maduresa cognitiva per entendre aquests conceptes tan eteris.

No obstant això, no està malament començar com més aviat millor perquè els més petits vagin familiaritzant-se amb aquests conceptes.

Segurament, un dels primers termes que s'aprenen és el de «diners». Tot i que no arribin a comprendre'l en la seva totalitat, hi ha coses que es poden intentar fer entendre als nens:

Els diners no «surten» dels caixers sense fi. Quan a un nen se li diu que no tenim diners, moltes vegades respon que anem al caixer a buscar-ne més. Se li pot explicar que per no perdre-ls, els donem a un banc, que és com una «guardiola gegant», perquè ens el guardi, i que posant un número secret podem anar-ne traient, però només la quantitat que vam posar al banc.

Que els més grans treballem i a canvi ens donen diners perquè puguem comprar menjar i roba. Podem ajudar-los a comprendre si els incentivem a que facin algunes tasques a canvi d'alguna moneda, amb la qual després podrien comprar cromos o llaminadures.

Entre els 6 i els 9 anys, es poden seguir treballant els conceptes anteriors i començar a treballar-los des del joc. Es poden fer rols en els quals un nen estigui treballant (en una botiga), un altre vagi a comprar i hagi de pagar, i per rebre aquests diners hagi de fer també algun tipus de treball.

A aquesta edat començaran a manejar conceptes com diners (en una dimensió més real), sou, estalvi, banc, guardiola i targeta. A aquesta edat ja saben sumar, fet pel qual poden començar a pagar ells i a comptar si els arriba amb el que porten o si els han de tornar diners.