Els concessionaris espanyols van realitzar descomptes mitjans de 4.184 euros per cada cotxe adquirit durant el passat mes de febrer, una xifra que suposa un descens del 3,08% en comparació amb la rebaixa que va ser realitzada en el mateix mes de l'exercici precedent.

El conjunt dels punts de venda espanyols va realitzar un esforç promocional de 330,73 milions d'euros al segon mes del present curs, una quantitat que suposa un 8,64% menys davant el mes de febrer de l'any passat, segons dades de MSI.

Puja el preu mitjà de compra

Al febrer, el preu mitjà (PVP) dels automòbils que van abonar els clients per les seves compres va ser de 27.206 euros, el que es tradueix en una pujada del 3,56% respecte el mateix mes de l'any previ, mentre que el preu mitjà efectiu pujar un 4,86%, fins a 23.022 euros.

Segons les dades ofertes per MSI, la facturació mitjana efectiva dels concessionaris de l'Estat va ser de 1.819 milions d'euros en el segon mes de l'exercici, un 1,15% menys.

Per la seva banda, les emissions mitjanes realitzades pels cotxes nous que es van matricular durant el mes passat van ser de 119 grams de diòxid de carboni (CO2) per quilòmetre, una quantitat que suposa una pujada del 2,59% en comparació amb la que es va experimentar el mateix període de l'any 2018.

La potència mitjana dels automòbils que es van adquirir al febrer va ser de 128 cavalls, un 4,07% més que en el segon mes de l'any passat.